Teraz jest 28 kwi 2024, o 14:54

Honda Cx 500 Custom 1981r

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 22 lut 2016, o 23:22

Panie jeszcze jedno... takie coś na zdjęciu zauważyłem

Obrazek

obadaj no czy ten bolczyk Ci się przypadkiem nie wysuwa... u mnie on siedział chyba cały w obudowie napinacza... pytałes o podkładkę miedziana na PW - dokładnie tak jak w opisie, popróbuj na jakiejś innej starej żeby nabrać doświadczenia co do temperatury, żeby nie przegrzewać...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 22 lut 2016, o 23:55

Aż sprawdzę ten napinacz, czyli ten bolec ma być schowany. Czujnik luzu zamówiony na allegro. Jutro kupuję różne oringi. Maja tez mi zabrać chłopaki z warsztatu motocyklowego tylny dekiel do rozfrezowania. Zabezpieczyłem kable i alternator. Musze im tylko wytłumaczyć żeby na wylot nie frezowali bo będzie kuku :| . Oczyściłem też wirnik pompy wody z nalotu rdzy. Powoli do przodu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 23 lut 2016, o 00:08

zrób taki rozmiar jak jest w deklu nowego typu, zmierz też dokładnie uszczelniacz i wylicz sobie "wcisk", nie wiem ale tak około dychy tego wcisku powinno być....

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 23 lut 2016, o 14:26

Na forum wyczytałem że rozmiar otworu uszczelniacza już nowszych dekli wynosi 28,3mm. Mój nowy uszczelniacz ma jakieś 28,7. I tak dam to warsztatowi motocyklowemu do poszerzenia bo ja nie mam na czym tego zrobić. Mam nadzieję, że zrobią to dobrze.

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez jaca cx » 23 lut 2016, o 15:24

Piter sorka za błąd bo dopatrzyłem się że napisałem złe wymiary śruby do ściągania wiatraka <skromny> powinna być M 14x1.5 <haha>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 23 lut 2016, o 16:18

Jeśli zrobią takie wymiary jak mówisz to będzie wszystko ok.. oby nie spierdzielili nic

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 23 lut 2016, o 19:40

Już mam to dla Ciebie Panie...

http://www.gg.pl/dysk/v3xGZ-JS1VsQvnxGZ ... 183808.jpg

I jeszcze mam do CIebie pytanie, powinieneś mieć dwie podkładki na oścce zębatki rozrusznika, oraz podkładkę jedną na wybieraku dźwigni biegów. Posiadasz je?

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 23 lut 2016, o 22:41

Na kole zębatym rozrusznika tym wkładanym na ośce w blok mam jedną podkładkę od strony bloku.
szopen napisał(a):oraz podkładkę jedną na wybieraku dźwigni biegów.

Chodzi Ci o to?
Obrazek
Tam gdzie strzałka nie mam żadnej podkładki.

Rozkręciłem przedni dekiel.
Obrazek

Tak wygląda sprzęgło:
Obrazek

A tak coś co znalazłem w misce olejowej koło śruby spustowej:
Obrazek
Obrazek

Nie wiem co to, blacha twarda, szerokość koło 10mm....

PS. Jaca nic nie szkodzi kapnąłem się ;).

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 23 lut 2016, o 23:07

Piterrrrr napisał(a):Na kole zębatym rozrusznika tym wkładanym na ośce w blok mam jedną podkładkę od strony bloku.


masz mieć dwie podkładki na tej oścce, jedną od strony bloku, drugą od strony pokrywy

Piterrrrr napisał(a):Chodzi Ci o to?

Tam gdzie strzałka nie mam żadnej podkładki.


Tak tu ma być jedna podkładka, mi też jej brakowało i dorabiałem
viewtopic.php?f=12&t=58

Piterrrrr napisał(a):A tak coś co znalazłem w misce olejowej koło śruby spustowej:


A wiesz co to jest? Ktoś poprzednio odkręcał przedni dekiel i był cholernym niechlujem. Pod przednim deklem siedzą w sumie 3 oringi.

Pierwszy to ten który masz tą dyszkę obok kosza sprzęgłowego. Dokładnie ten:
Obrazek

Miałeś ten oring tam?

Kolejne oringi to te zaznaczone na niebiesko tu (zwracam od razu uwagę że w miejscu czerwonych strzałek powinny być kołki prowadzące):
Obrazek

Z tymże te oringi posiadają prowadzenie w postaci metalowej tulei
Obrazek

No i teraz wracając, jakiś niechluj rozbierał, przy zakładaniu dekla nie dopilnował i spadła mu ta tulejka do misy olejowej... a następnie wpadła ona na koło zębate sprzęgła i wału korbowego i ją zgniotło. Szczęście takie, że skrzynia biegów posiada dekiel osłaniający bo jakby tam wpadło to by mieliło ją do skutku aż padłaby skrzynia. W zależności jak się ułożył oring przy braku tej tulei, mogło ucierpieć smarowanie wału korbowego... wiesz co Piotr... wymień sobie wszystkie oringi tam, te które masz na zdjęciu a również te które są w smoku pompy olejowej oraz w rurce olejowej tej co jest przykręcona do przedniego dekla. Wymień to bo widać że grzebał u Ciebie w silniku jakiś grzyb...

Twój silnik ogólnie to tak, ma spory przebieg widać po sporym nagarze - świadczy o zużyciu pierścieni bądź niedostatecznie pracującej odmie silnika, no i jak sam się przekonujesz, tak samo jak w moim przypadku, wpadł on w niepowołane ręce. Ja bym kupił ropownice i ten cały czarny nagar po prostu wyczyścił do zera benzyną, bo jak nalewasz świeżego oleju, to on się miesza z tym koksem i drze Ci po panewkach i zużywa... (pewnie pamiętasz moje olejowe boje z jarczokiem i teraz rozumiesz dlaczego tak mocno kpiłem i napisałem nawet historie o pewnym CXie... szmatu czasu nie da się naprawić bezwzględną wiarą w jakość oleju...) a w ogóle to nie wiadomo czy ten silnik nie powinien już przechodzić remontu :)

Mogę Ci pomóc z tą metalową tuleją, mogę wytoczyć Ci taką tuleje, ale musisz mieć jedną żeby zmierzyć, bo moje wszystkie to już siedzą w silniku.

PS.
Pompe oleju tez przydałoby się otworzyć i sprawdzić... żeby się nie okazało że nie masz ciśnienia.. no i:
viewtopic.php?f=13&t=32

PS.
jutro postaram się zrobić zdjęcia pompy oleju, którą wysłał mi jaca... przestraszysz się.. ale jeśli masz taką samą to trzeba wymienić...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 24 lut 2016, o 00:07

Więc tak po kolei.
szopen napisał(a):masz mieć dwie podkładki na tej oścce, jedną od strony bloku, drugą od strony pokrywy


Mam tylko jedną, idzie ja dostać? Dasz radę dorobić?

szopen napisał(a):Tak tu ma być jedna podkładka, mi też jej brakowało i dorabiałem
viewtopic.php?f=12&t=58


No to na pewno tez jej nie mam... Dasz radę dorobić?

szopen napisał(a):Miałeś ten oring tam?

Tak oringi miałem wszystkie. Postaram się je wymienić na nowe.

Co do stanu silnika. Z dwa lata temu miał mierzoną kompresję i niby jeszcze bez tragedii. Może jeszcze pojeździ kilka lat. Co do tulei jutro ją zmierzę i Ci podam wymiary. Szlam na spodzie na pewno wymyje. Pompę oleju też oglądnę a nowy łańcuch pompy oleju już czeka na założenie. Echhh a miało być tak pięknie...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości