Teraz jest 27 kwi 2024, o 17:27

Honda Cx 500 Custom 1981r

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 24 lut 2016, o 00:32

Piterrrrr napisał(a):Mam tylko jedną, idzie ja dostać? Dasz radę dorobić?


NO jak gdzie, wszystko jest w hondzie w katalogu na zamówienie. Trochę to jest zabawy z tymi gównami, ale najpierw zmierz tą co Ci pozostała na wałek rozrusznika bo nigdzie nie podają rozmiaru.... suwmiarke masz? inaczej nie ruszę...

Jeśli ma kompresję to ok, więc może to być po prostu odma, w CXach nie pracują one optymalnie. Kup ropownice, nalej benzyny i wszystko, kartery oraz wnętrze silnika, wymyj porządnie aż do czystego karteru, żeby nie było tego żółtego i czarnego szlamu, każdy zakamar, niech sinlik wygląda tak jak mój po remoncie i salomona...

https://goo.gl/photos/FFgAeMdtnmbte8EF9

EDIT:
Zmierz mi tą tulejke co masz zgniecioną bo to jest taka sama jak ta co siedzi na wyjściu pompy oleju, i zmierz również tuleje te większe z tylnego karteru przez które leci płyn chłodniczy. Na forum się to zapisze żeby było pod ręką, może ktoś kiedyś będzie potrzebował dotoczyć, to żeby był rozmiar.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 24 lut 2016, o 11:19

Pomierzyłem dzisiaj rano co nieco. Przyda się dla potomnych.

Tuleja oringu kanału olejowego:
Średnica zewnętrzna: 15mm
Głębokość: 10mm
Grubość materiału: 1mm

Podkładka koła zębatego rozrusznika:
Średnica zewnętrzna: 17,5mm
Średnica wewnętrzna: 12mm
Grubość materiału: 1mm

Tuleja kanału wodnego bloku silnika:
Średnica zewnętrzna: 22mm
Grubość materiał: 1mm
Głębokość: nie udało mi się jej wyciągnąć

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 24 lut 2016, o 14:08

a nie możesz po prostu wsadzic suwmiarki w środek głębokościomierzem i oprzeć ją o ściankę albo przyświecić latarkę i podać pi razy drzwi?

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 24 lut 2016, o 14:14

Pewnie że mogę i tak zrobię :). Wieczorem dopiszę ten pomiar.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 24 lut 2016, o 14:15

Średnica wewnętrzna tulei kanału olejowego to 13mm tak?

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 24 lut 2016, o 14:20

szopen napisał(a):Średnica wewnętrzna tulei kanału olejowego to 13mm tak?


Tak jest !

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 24 lut 2016, o 15:00

powoli się zrobi dzisiaj ruszę z tą tulejką..

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 25 lut 2016, o 14:40

Dzisiaj wolne to siedzę przy Cx-e. Silnik umyty w środku, nie ma już tego szlamu. Obczyściłem blok z resztek uszczelek.
Za waszą radą odkręciłem pompę olejową. I dobrze zrobiłem. W smoku były duże kawałki silikonu i metalu.... Wymyłem ja w benzynie i przepłukałem benzyna oraz naftą.

Obrazek

Teraz walczę z mocno przyklejoną uszczelka przedniego dekla :[

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 25 lut 2016, o 16:39

Panie a rozebrałeś Pan pompę w mak?? Do wirnika zajrzałeś??? Jeśli nie to w mig... te trzy śruby naokoło co są wokół ośki na śrubokręt gwiazdkowy odkręć, tylko od razu Ci mówię, pompa w imadło w klocki drewniane, a śrubki nie zadnym śrubokrętem bo pozrywasz łby bo śrubki bardzo mocno trzymają, tylko morsami (szczypce zatrzaskowe), złap za łeb śruby i odkręcaj... pójdzie momentalnie bez bólu...

http://m-hurt.kei.pl/fotki2/JOBI_X7208-4.JPG

PS. wymieniłeś oring na smoku pompy?

PS. a w filtrze oleju masz podkładkę i sprężynkę?

PS. a sprawdziłeś czy zawór bypasowy pracuje bez zacięć? a może jak stara pompa to pokusiłbyś się o leciutkie wydłużenie sprężyny w zaworze bypasowym?

PS. paczkę masz już wysłaną.. daj znać czy wszystko pasuje, szczególnie uszczelka bo była robiona wyłącznie ze skanu od Jacy...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 25 lut 2016, o 19:40

szopen napisał(a):PS. wymieniłeś oring na smoku pompy?

Tak jest na nowy.

szopen napisał(a):PS. a w filtrze oleju masz podkładkę i sprężynkę?

Właśnie mam tylko sprężynę. Wiem że trzeba podkładkę. Będę szukał podobnej tylko muszę znaleźć jej rozmiar.

szopen napisał(a):PS. a sprawdziłeś czy zawór bypasowy pracuje bez zacięć? a może jak stara pompa to pokusiłbyś się o leciutkie wydłużenie sprężyny w zaworze bypasowym?


Nie zrobiłem tego. Pompy jeszcze nie przykręcałem silnie więc zajrzę do niego. Za co on odpowiada?

szopen napisał(a):PS. paczkę masz już wysłaną.. daj znać czy wszystko pasuje, szczególnie uszczelka bo była robiona wyłącznie ze skanu od Jacy...


Dzięki Ci wielkie. Oczywiście dam znać.

Teraz kilka pytań.
1. Wstępnie sobie założyłem łańcuszek pompy olejowej. Przesunąłem pompę oleju maksymalnie w prawo żeby go naszpanować. Ugięcie po naciśnięciu palcami na łańcuch ma jakieś 2mm może. Tylko doraźnie dokręcone. Czy to dobry luz.
Obrazek

2. Ustawiłem wstępnie łańcuch rozrządu. Wygląda to tak (tez bez dokręcania):
Obrazek

Jak widać otwory w kole na znaki. Klin na znak. I najważniejsze. Oś pionowa wałka rozrządu pada między drugi a trzeci ząb wału licząc od klina. Tak pisało w książce. Chyba jest ok?
PS.
Tuleja kanału wodnego bloku silnika:
Średnica zewnętrzna: 22mm
Grubość materiał: 1mm
Głębokość: 20mm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości