Strona 1 z 11

CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 01:24
przez junioross
Zacznę od tego, że jeszcze kilka tygodni temu nie miałem nic wspólnego z motocyklami.
Wcale mnie nie interesowały, jednak gdy zobaczyłem zdjęcie kumpla siedzącego na cafe racerze pomyślałem - why not...?
Na początku trochę bez większego zacięcia zacząłem przeglądać w necie zdjęcia przerobionych motocykli. Porównywałem style, trendy, rozwiązania techniczne żeby określić swoje preferencje.
Stworzyłem na dysku plik z najciekawszymi projektami. Gdy go przeanalizowałem wybór stał się dość prosty. Zdecydowana większość była oparta właśnie na Hondzie CX500 standard. Fenomenalny, garbaty kształt baku; krótka, zwięzła rama; nietuzinkowy wygląd silnika i
ta pozioma do podłoża linia wyznaczona przez zbiornik i siodło. Ach... żeby jeszcze adaptacja jakichś szprychowych kół nie była tak problematyczna to byłaby baza idealna!!! Jednak innym motocyklom mających szprychy brakowało tego czegoś czym urzekł mnie CX.
Przez kilka tygodni brakowało mi jednak siły sprawczej żeby wykonać ten krok bo przecież:
- nie znam się na motocyklach,
- nie potrafię jeździć motocyklem,
- nie mam kategorii A
- zupełnie go nie potrzebuję
- i to, że trzeba będzie w końcu powiedzieć o zakupie żonie

Zacząłem czytać to forum i skontaktowałem się z Szopenem (który mimo, że jest chyba największym pesymistą na świecie okazał się skarbnicą wiedzy na temat interesującego mnie modelu Hondy).
Przeglądałem ogłoszenia ale w głębi serca liczyłem na to, że pomysł zakupu motocykla sam się ulotni. Przez kilka tygodni żadna oferta jakoś specjalnie do mnie nie przemawiała. Jak coś w się pojawiało to albo na Śląsku albo na Pomorzu albo w Wielkopolsce albo cena była nieakceptowalna bądź nie odpowiadało mi nadwozie.
Któregoś wieczoru pojawiła się oferta pewnego handlarza z Rybnika - CX500 Standard z deklarowanym przebiegiem 19 tys km i w niezbyt wygórowanej cenie. Tylko ta odległość - 350 km w jedną stronę!
Może trochę emocje wzięły górę, a może to dlatego, że chwilę wcześniej skończyłem drugiego drinka. Wykręciłem numer i po kilku minutach wpłacałem zadatek i ustalałem warunki dostawy.
Tym sposobem stałem się właścicielem tego oto egzemplarza: Edit - czekam na aktywację bo nie mogę dodać zdjęć

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 12:12
przez Silesian
Ciekawe podejście do tematu, życzę powodzenia w realizacji projektu.
Z doświadczenia ci ale powiem, osobiście nie widziałem jeszcze CXa z oryginalnym przebiegiem 19000 kilometrów, który już wylądował w Polsce.

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 12:31
przez szopen
Silesian napisał(a):Z doświadczenia ci ale powiem, osobiście nie widziałem jeszcze CXa z oryginalnym przebiegiem 19000 kilometrów, który już wylądował w Polsce.


Niestety racjonalne argumenty nie przynosiły skutku.... niech dłubie.

PS. a ten?
viewtopic.php?f=9&t=178

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 14:22
przez junioross
Mam już dostęp do galerii więc załączam obiecane zdjęcia:
Na moje laickie oko CX wygląda na utrzymany w oryginale - jedynie boczne pokrywy ktoś ewidentnie podmienił bo mają trochę inny odcień.
Jak widać na zbiorniku brakuje emblematów bo ktoś je zdemontował, zawinął w szmatkę i włożył do półki na narzędzia.Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co do przebiegu to pewnie macie rację ale chyba taka jest mentalność kupujących i chcą wierzyć, że zrobili dobry interes.
Prawdy i tak pewnie nie dowiem się nigdy.
Z dokumentów wynika, że motocykl został wyprodukowany w 81r i zarejestrowany w 82. Przeglądy były 89 roku po czym nastąpiła przerwa do 2003r gdzie nastąpiła zmiana właściciela i ostatni przegląd CX'a.
Sprzedający mówił mi, że mój egzemplarz stał przez ostatnie 15 lat w magazynie wraz z około 60 innymi CX500 (handlarz kupił wszystkie i partiami sprzedaje je na olx) więc nawet by się to pokrywało.
Czy na prawdę ma przejechane 19 tys km... trudno powiedzieć...
Z moich laickich obserwacji widzę, że ma bardzo stare opony. Śruby na karterach itd nie noszą śladów odkręcania. Mimo, że motocykl jest "zastany" i ma bardzo tępe hamulce to wszystko w nim działa. Pali od strzała, pracuje praktycznie bezszelestnie. Ma moc i na niedoświadczonym kierowcy te 37KW zrobiło bardzo pozytywne wrażenie. Poza tym był raczej tani.

Zdecydowanie nie jest to stan gabinetowy ale takiego nie szukałem bo i tak zostanie przerobiony.
A jak jesteśmy już w temacie przeróbek to jeśli miałby ktoś pod ręką wyjęty tyny wahacz to prosiłbym o dokonanie pomiarów wg rysunku - potrzebuję kupić akumulator (na razie mam pożyczony od kumpla) i wolałbym żeby było od razu docelowy.
Obrazek

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 16:53
przez tomaszek_le
Koła nie do pary, brak owiewki pleksi, kierunkowskazy tył też nie od modelu, kierownica chyba nigdy nie była lakierowana, materiał do pracy całkiem przyzwoity

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 18:16
przez szopen
I nie możę być to motocykl wyprodukowany w 81 jak wynika z dokumentacji, ponieważ 81 miał już późniejszy gaźnik, ty masz gaźnik 78 i pompe hamulcową też masz z pierwotnej wersji 78. DO tego np, jak również w roku 79 była osłona chłodnicy plastikowa - taką jak ma właśnie TOmasz, ten egzemplarz ma osłone chłodnicy z boczkami aluminiowymi od roczników 81 plus. Owiewka jest też w wersji bez szyby, więc wskazuje to na rok 78/79. Jest tu miszmasz szczególnie że korek oleju w 78 oraz 79 był srebrny, może silnik był mieniany? Bo np pierścienie kolanek są zamontowane w drugą "mańke" więc nasi tam byli. I co bardzo bardzo, rozrusznik jest srebrny, znowu wskazuje na rok 78 - tylko te miały srebrne rozruszniki ale przy srebrnych rozrusznikach emblematy były tez srebrne jak malowane srebrzanką. Twoje maja juz czarne tlo. Może sprzedawca rzeczywiście dorwał egzemplarz zastany i wymienił silnik przed sprzedażą? A jaki jest symbol silnika?

Jakby nie patrzeć a znam cene, to wszystko nie ma znaczenia, dobra cena, tylko ja bym oczywiście nie ciął bo szkoda :|

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 19:52
przez Silesian


Tutaj mógłbym jeszcze uwierzyć. 2016 nie byłem jeszcze na forum bo pojechałbym go dla kupującego zobaczyć. Simmern jest jakieś 30 kilometrów odemnie.

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 20:57
przez junioross
Tak czy inaczej to czy ma przejechane 19 tyś czy 119 i czy z fabryki wyjechał trochę w innej konfiguracji niż teraz nie ma żadnego przełożenia na powstanie tego projektu.
Ten CX i tak skończy z zamkniętą ramą, zawieszeniem USD i na szprychowych kołach.

Jutro będę w garażu to sprawdzę nr silnika. Podpowiedz gdzie go szukać.

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 21:01
przez Kwasiu
Podaj nr silnika, po tym określisz z którego jest roku

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

PostNapisane: 11 lis 2019, o 21:04
przez szopen
junioross napisał(a):W Briefie widnieje data produkcji 23.12.81 i data pierwszej rejestracji rejestracji 19.02.82. Numer ramy zgadza się z dokumentami.
Niestety nie znam niemieckiego.


ty mnie tu briefów nie czytaj, w 81 roku nie było rzeczy które masz na motocyklu, przejrzyj dokumentacje rozwojową dla każdego modelu w instruckjach serwisowych i zobaczysz w sekcjach APPENDUM co się zmieniało z rocznika na rocznik, tu nie ma czarów.

POpatrz, tu masz tzw standarda (ten bak co ci się podoba to standard), wersja B która weszła w 1981 roku, ma czarne felgi i inne zmiany o których pisze:
Obrazek

Pompa ma kwadratowy zbiornik, felgi są czarne, obudowa chłodnicy jest aluminiowa, i owiewka jest z szybą. Inaczej wyglądała wersja CX500 A z przed 80 tego roku, a inaczej w roku 80 tym.

W roku 80tym był CX500A, on miał duzo rzeczy które juz miał 81 z tymże dalej felgi były srebrne, pompa hamulcowa miała już kwadratowy zbiornik, emblematy były czarne, gaźnik był nowego typu i obudowa chłodnicy alu
https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CX500- ... 2696274426

Ty masz dużo części z wersji A przed liftingiem, charakterystyczny bardzo sterczący zbiornik hamulcowy, bardzo nietypowy i rzadki.
Obrazek

Masz miszmasz, nie zapieraj się. PS. srebrny rozrusznik = srebrny korek oleju: <spox>
https://www.bonhams.com/auctions/17664/lot/345/