Teraz jest 5 maja 2024, o 11:22

CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 2 gru 2019, o 00:40

szopen napisał(a):to są terminale głośnikowe do wzmaczniaczy audio,
https://www.aliexpress.com/i/33019943618.html


Tak podejrzewałem, dzięki Szopen.

Myślę, że do moich celów sprawdzą się idealnie.

Edyt. Pogrzebałem jeszcze w necie i ustaliłem, że ten typ złącza fachowo nazywany jest "gniazdem laboratoryjnym" - może komuś taka wiedza się przyda.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez szopen » 2 gru 2019, o 09:01

z pojemnikiem na baterie zdecydujesz, mi się projekt podoba i sam bym sobie wygrzał takie aku to bym musiał i tak pojemnik robić jakiś. Te terminale mają jedną wadę w sumie, są wysokie.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 2 gru 2019, o 09:32

szopen napisał(a):z pojemnikiem na baterie zdecydujesz, mi się projekt podoba i sam bym sobie wygrzał takie aku to bym musiał i tak pojemnik robić jakiś. Te terminale mają jedną wadę w sumie, są wysokie.


Z pojemnikiem nie chcę sobie dokładać kolejnej pozycji na liście rzeczy do wykonania - szybciej, taniej i pewnie jakościowo lepiej jest kupić gotowca wykonanego na jakiejś wtryskarce niż drukować go na drukarce 3D - skoro na rynku da się dobrać coś odpowiednich rozmiarów, gdzie wszystko się mieści na styk. Poza tym nie mam drukarki 3D, a w cenie 18zł nikt mi tego nie będzie robił - to jest ekonomicznie nieuzasadnione. Twoje rozwiązanie ma sens w przypadku gdy na rynku nie ma odpowiednio pasujących, gotowych pojemników.
Co do terminali to już je zamówiłem. Może i są trochę wysokie ale umieszczę je gdzieś na obudowie w takim miejscu żeby z niczym nie kolidowały. Ważne dla mnie jest to, że połączenie oczkowe jest jednym z najpewniejszych i raczej nie będę musiał się martwić, że podczas jazdy coś się wysunie czy rozepnie tym bardziej, że przy założeniach tego projektu dostęp do akumulatora będzie dość utrudniony.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 11 gru 2019, o 20:25

Znalazłem dziś chwilę wolnego czasu i z ciekawości sprawdziłem jak wyglądają osiowania w moim silniku.
Podejrzenia Szopena były trafne - to nie pierwsze 19 tys km na zegarach tego motocykla.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy to już agonia czy jeszcze pojeździ. Nie mam doświadczenia i jakichś niepokojących dźwięków w pracy silnika nie słyszałem.
Z przyczyn formalnych nie rozbieram jeszcze motocykla więc silnik też musiałem złożyć na szybko do kupy.
Zauważyłem prawidłowość, że osie i mosiężne tulejki wycierają się tylko w dolnej części.
Nie wiem czy to dobry pomysł czy nie ale zamieniłem osie ze sobą miejscami teoretycznie ewentualny luz powinien się zmniejszyć. W tej konfiguracji najbardziej obciążona część tulejki "kiwaczki" będzie pracować po fragmencie wałka, który nie nosi śladów użytkowania.

Z tematów pozytywnych to udało mi się wypchnąć i wyklepać wgięcie na baku - zobaczymy jak przeszlifuję ale jest szansa, że obejdzie się bez szpachlowania.
Rzuciłem też okiem na cewki i na pierwszy rzut oka nie posiadają żadnych śladów pęknięć czy innych uszkodzeń.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez szopen » 11 gru 2019, o 21:02

to są dobre części, zajrzyj tam za kolejne 20tys.. ewentualnie można w tych ośkach przerobić olejenie, tigiem zalej środkowe zasilanie i daj otworki pod każdą tulejke, następnie zrób nawiert w dźwigience. Tylko w żaden sposób nie pozbędziesz się wiór z ośki więc tego nie rób, odpada.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 13 gru 2019, o 22:55

W końcu doczekałem się atrybutu cafe racera - zamknięcie ramy. Co prawda nie jestem zadowolony z wykonania otwory na światło ale bez problemu to poprawię. szerokość jest odpowiednia, niestandardowo gruba rura też na dobrą średnicę.
Jeszcze kilka rzeczy i pakiet początkowy skompletowany.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Opornie dochodzą części do budowy akumulatora <uoee>
Mam tylko moduł BMS - na obudowę, brzęczek i klemy wciąż czekam.
Obrazek

 
Posty: 96
Dołączył(a): 1 lut 2018, o 01:01
Lokalizacja: Gdańsk
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez erykska » 15 gru 2019, o 21:37

Wracając do opon
Jaką oponę dasz na tył?
Od Shinko lepsze są Avon'y.
Projekt zapowiada się super.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 16 gru 2019, o 00:54

erykska napisał(a):Wracając do opon
Jaką oponę dasz na tył?
Od Shinko lepsze są Avon'y.
Projekt zapowiada się super.


Na tył pójdzie Shinko E270 w rozmiarze 5.00x16 - nie zamierzam mieszać - ma być ten sam model co z przodu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 17 gru 2019, o 16:18

Zakupiłem specjalny klucz do szprych i wziąłem się za koła.

Obrazek

Szprychy łapałem wkrętarką i jechałem papierami do gradacji 400 - wyślę, że pod ocynk wystarczy. Główki i gwinty wykończyłem na szlifierce stołowej z delikatną tarczą drucianą.

Obrazek

Obrazek

Nyple wrzuciłem do plastikowej butelki, dorzuciłem 2 garście grubego żwiru i trząchałem trochę jadąc autem do pracy. Na koniec, usunięciu piasku wrzuciłem na noc do słoika z octem, który rozpuścił rdzę we wszystkich zakamarkach, gdzie inaczej nie dało się dojść. Myślę, że efekt jest satysfakcjonujący.

Obrazek

Jutro zawiozę wszystko do ocynkowania. Muszę jednak podsumować ten etap - renowacja szprych to praca dla ludzi nie mających co zrobić z wolnym czasem - jest to bardzo pracochłonne.
Nie wiem jeszcze ile zapłacę za ocynkowanie ale jakbym policzył swoje roboczogodziny, które spędziłem nad przygotowaniem to lepiej byłoby zamówić nowe szprychy.

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez Kwasiu » 17 gru 2019, o 16:30

Bartnik robi szprychy na wymiar oryginalnych z nierdzewki chyba, jakoś kosmicznie drogo to nie wychodziło bo zależnie od grubości 2-3zł sztuka z nyplem. Ale to cena z przed laty, teraz trzeba by pytać u źródła.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości