Teraz jest 4 maja 2024, o 14:27

CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 17 gru 2019, o 16:46

Dzwoniłem do Bartnika. Wykonywane przez nich szprychy są one ocynkowane.
Może zrobić też nierdzewne - cena 4-6 zł szt - zależnie od grubości i długości. Przy 88 sztukach to już nie tak mało.

Inna sprawa to jakość. Bartnik nie wypada źle ale podobno to co jest na allegro to pęka już podczas naciągania.
Człowiek z Pasta Moto - jednego z bardziej polecanych warsztatów zajmujących się szprychowymi kołami, powiedział mi, że jeśli tylko moje nie mają głębokich wżerów to najlepiej je odnowić.
Jakość starych, japońskich szprych bije na głowę wszystkie współczesne zamienniki.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez szopen » 17 gru 2019, o 17:37

a to wiadomo że szprychy japońskie są lepsze, tylko że ocet to zły pomysł, po tym stal strasznie koroduje, ludziska to czymś neutralizują, sodą oczyszczoną czy czymś takim nie pamietam na yt sobie obczaj bo nawet cynkowanie nic nie da w szczególności że szprych nie cynkuje się ogniowo tylko galwanicznie, a to już nie jest tak mocny ocynk i z pod niego wyjdzie rdza. Lepiej dać jakąś lepszą powłokę może to pomiedziować i poniklować. Np ten żółty chromian co kwasiu zarzucił na gaźnik usunie nierozcieńczony dimmer.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 17 gru 2019, o 18:13

Może i ocet to nie jest najlepszy pomysł kiedy miałbym na tym poprzestać.
Przygotowałem wsad jak potrafiłem żeby później nie mieć niemiłych niespodzianek. Niektórzy zawożą zardzewiałe, zapyziałe, w błocie i smarze a potem się dziwią, że efekt finalny nie jest satysfakcjonujący bo zakład nie będzie też się spuszczał nad każdym detalem.
Galwanizernia i tak później odtłuszcza to wszystko, moczy później w jakiejś kąpieli kwasowej, która ma usunąć rdzę.
Moje elementy są dość dobrze przygotowane więc powinno wyjść ok.
Co do samej powłoki to pewnie z 80% szprych rowerowych i motocyklowych jest ocynkowanych galwanicznie.
Chromowanie i niklowanie to bardzo twarde powłoki. Szprycha cały czas pracuje - chrom wtedy pęka i zaczyna odpadać kawałkami.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 18 gru 2019, o 19:35

Wiatrak bez niespodzianek. Oczywiście popękany

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykończyłem też otwór na ledową listwę w zamknięciu ramy. Forma w jakiej to sprzedają jest moim zdaniem nieakceptowalna.

Przed:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez szopen » 18 gru 2019, o 19:57

no właśnie, byłoby mniej roboty gdybyś to wyciął po prostu sam od początku. to samo mam na budowie, jak zrobili podcinkę pod trojnik komina to pan se obrobisz, porobili sznyty pod cięciem na tynku szkoda gadać...

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 30 gru 2019, o 13:36

Maleńki kroczek do przodu.
Kupiłem drugie tylne koło dzięki czemu nie unieruchamiając motocykla mogłem pozyskać piastę - ostatni element potrzebny do konwersji na koła szprychowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kupiłem też nowe łożyska do główki ramy.

Obrazek

Mając lagi, półki, ośki, zaciski hamulcowe z klockami, tarcze i piasty. Mogłem w końcu zawieźć taki pakiet na obróbki tokarskie do adaptacji w moim CX'e zawieszenia USD i kół szprychowych.

Wróciły z cynkowania szprychy i nyple.

Obrazek

Jak tylko tokarz odda mi przerobione piasty i adaptery pod tarcze z ZX6R to wraz z obręczami to oddam je do malowania proszkowego. Wtedy już tylko zaplecenie felg, założenie opon i będzie można motocykl postawić na docelowych kołach i ciąć i wyznaczać nową linię ramy.

Doszły też amortyzatory - tylko fotka kiepska bo w biegu - obawiam się, że są jednak trochę za długie ale po rozebraniu jednego z nich wyklarował mi się w głowie plan jak zmniejszyć ich długość o 45mm co powinno wystarczyć. Z tym się jednak wstrzymam do założenia kół i przerobienia ramy bo wizja może się jeszcze zmienić.

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez szopen » 30 gru 2019, o 17:21

Te amory to były dedyki do CXa?

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez junioross » 30 gru 2019, o 18:48

Te moje to uniwersalne amortyzatory.
Z tego co zaobserwowałem to wszystkie uniwersalne dostępne na rynku mają sprężyny z drutu o grubości 8mm.
Nie podobały mi się te z dodatkowym zbiornikiem na gaz bo wyglądają zbyt nowocześnie do CX’a. Wszyscy do wszystkiego to pakują - zbrzydło mi to. W dodatku są anodowane w festyniarskie odcienie złota.

Te dedykowane do CX z aliexpress to też uniwersalny amortyzator tylko komuś się chciało i zmierzył długość i podał w aukcji frazę, że pasuje do Hondy cx500. Świetny chwyt marketingowy podbijający sprzedaż.
Na innej aukcji kupisz identyczny amortyzator tylko musisz wybrać taki, który ma 32cm - to cała tajemnica.

Większość tych uniwersalnych amortyzatory można dopasować prawie do każdego motocykla jeśli tylko dobierzesz odpowiednią długość. W moich jest regulacja siły tłumienia i gwint umożliwiający płynną regulację napięcia wstępnego sprężyny.

Ja akurat modernizuję ramę i niestety nie znalazłem dla siebie tak krótkiego amortyzatora jakbym tego chciał.
Poniżej 30cm długości to można wybierać jedynie w takich do mono shocka ale te już mają sprężyny z drutu 11mm i dając takie dwa straciłbym praktycznie zupełnie amortyzację.
Niestety moje mają aż 34cm ale to się przerobi.

Avatar użytkownika
 
Posty: 399
Dołączył(a): 11 sie 2017, o 10:49
Lokalizacja: Płozy/Szczytno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez brayan » 1 sty 2020, o 23:36

junioross napisał(a):Nie podobały mi się te z dodatkowym zbiornikiem na gaz bo wyglądają zbyt nowocześnie do CX’a. Wszyscy do wszystkiego to pakują - zbrzydło mi to.

No tak bo przód z Zx6 nie będzie wyglądał zbyt nowocześnie :> spoko, ważne żeby dobie się podobało.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 STANDARD CAFE RACER by Junioross

Post przez szopen » 1 sty 2020, o 23:40

brayan napisał(a):No tak bo przód z Zx6 nie będzie wyglądał zbyt nowocześnie spoko


to samo mu tłumaczyłem, i po spokojności i po frustracyjności nerwości tak jak to ja, też bym się trzymał cienkie z tyłu to cienkie z przodu, z przodu nowocześnie upd, to z tyłu mono i też nowocześnie.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości