Teraz jest 28 mar 2024, o 19:44

Honda GL500 Interstate 1982

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 6 wrz 2021, o 14:12

Jeszcze nie rozbierałem to nie wiem w jakim stanie są oryginalne... ale pewnie jak reszta motocykla od 40 lat nie ruszane, więc pewnie wymagają wymiany i chcę :)

A co radzisz jeszcze wymienić? Zastanawiam się, czy przy jednym bałaganie nie wymienić jeszcze łożyska główki ramy. Jak pełny remont to pełny. A co z uszczelniaczami? Stawiam na tourmaxa jak wszystko inne.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 6 wrz 2021, o 14:37

ja stosowałem uszczelniacze ari.. na razie się nie zawiodłem.

Z tymi tulejkami to jest tak, że robiłem tu GLa, i widziałem że jest masakra - rury mocno zniszczone, tzn mocno, te kilka setek i już duży luz - generalnie wycieki świadczą o tym że panewki siedzą.

I nie wiem czy czytałeś w moim temacie, ale u mnie było to samo, i dorabiałem tuleje bo problem jest tego typu... NIe chciałem z marszu klientowi oferować tulei dorabianych, też wolałem na etapie rozłożonego zawieszenia załozyć hondy takie jakie powinny być, więc powiedziałem mu że najpierw sprawdzimy na tulejach fabrycznych nowych.. no i on wyścielił 4x60 czy 4x80 zł za te tuleje. Założyłem ale luz był taki jaki był nic sie nie poprawiło, z tego wszystkiego użyłem nowych tulei dolnych - ale podobnie jak u mnie musiałem podkładować je taśmą aluminiową żeby ogarnąć luz, ale zmienić było trzeba bo nie było już kompozytu były przeszurane do brązu, a górne tuleje toczyłem pod zużycie rur więc dlatego został jeden komplet nowych tulei hondowskich i póki możesz je zmienic to zmień, bo zużyte tuleje przecierają rury bo jak się wyciera kompozyt z panewki to wtedy właśnie zaczyna rure brać.

I znowuż musisz zobaczyć, jak załozysz nowe panewki (jeśli jest potrzeba) a dalej będzie luz no to może to wskazywać na to że będziesz się musiał uśmiechnąć do mnie żebym ci dorobił tuleje pod zużycie twoich amorów, jak nie ogarniasz co mówię teraz to byś musiał dzwonić to ci wytłumaczę.

Jak masz łozyska główki ramy kulkowe - to wymień na stożki, jak masz stożki i nie czujesz że kierownica ma "martwy punkt" przy ustawieniu na wprost to nic nie robisz, ewentualnie smarujesz i kasujesz luz.

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 6 wrz 2021, o 14:56

To ja rozbiorę, zrobię zdjęcia i pomyślimy co dalej. Temat jest i tak na zimę prawdopodobnie.

Cały czas męczy mnie temat drgań owiewki i kierownicy w czasie jazdy. Wiem, że układ silnika oraz wiek motocykla sprawiają, że nie będzie to komfort jak w nowych motocyklach. Ale lusterka mają takie drgania, że nie widać w nich punktowo świateł samochodu, tylko pajączki. Aż tak nie powinno być, prawda?

Wczoraj udało się sprzedać dzieciaki i polatać trochę na dwie Hondy.
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 6 wrz 2021, o 15:07

Z racji tego że stelaż jest mocowany bezpośrednio pod śruby silnika, a izolatorów brak to może być problem... ale... ludzie często pozbywają się ważnych oryginlanych częsci. Np gdyby lusterka były mocowane na kierownicy i drżałyby, mogłoby to wskazywac na brak ciężąrków w kierownicy.

https://www.cmsnl.com/honda-gl500i-silv ... 106ma1000/

https://www.cmsnl.com/honda-gl500i-silv ... 107425000/

No ten element powinineneś mieć, ale u ciebie akurat lusterka mocowane są do owiewki, więc dokładnie przejrzyj czy ci nie brakuje niczego właśnie tego typu.

PS. a jak to jest, to nie powinno być lusterek na kierownicy w oryginale?
https://www.cmsnl.com/honda-gl500i-silv ... F++03.html

wtedy to miałoby sens, pochłaniacze drgań w kierownicy, lusterka na kierownicy i nic nie drży...

Nie.. są i owiewkowe:
https://www.cmsnl.com/honda-gl500i-silv ... F++32.html

ale widać są tuleje gumowe, czyli może jakiś brak kompletnosci, lusterko skręcone na hama czy cos... bo widać że elementy 7 oraz 8 są złożone na tulejach izolujących, i dopiero lusterka.

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 8 wrz 2021, o 08:56

Tulej gumowych brak, zamówiłem. Sprawdziłem, czy wewnątrz kierownicy mam ciężarki i tych również brak. Oryginalnych nigdzie nie widze, dlatego dotoczę sobie na wzór oryginalnych. Jakiś pomysł ile powinien ważyć jeden ciężarek?

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 10 wrz 2021, o 09:55

Zacząłem od kierownicy. Wstawiłem do środka dwa obciążniki wykonane z wałka stalowego, każdy 16 cm długości i 266 g wagi. Widocznego efektu niestety brak, może odrobinę. Zastanawiam się, czy nie zadziała to lepiej, jeżeli odleję krótsze, ale cięższe obciążniki z ołowiu umieszczone na końcach kiery?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 10 wrz 2021, o 15:29

ciężarek jeszcze siedzi na takich gumkach... i to raczej cięższe niż zrobisz ze stali. nie wiem z czego to, ołów? a nie będize ci to jakoś na dłonie promieniować dziadostwo?

To nie muszą być ciężąrki z cxa, właśnie fabryczne ciężarki to jest "komplet"

https://archiwum.allegro.pl/oferta/ciez ... 20797.html

Ten wkład na gumkach i końcówka, dopiero to działa jak nalezy, jak ktoś założy "tuningowe" końcówki kiery to też zrobi sobie kuku..

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 12 paź 2021, o 10:31

Zmieniam uszczelniacze w lagach, jaki olej zamówić? W dokumentacji nie mogę się doszukać - 5W, 10W czy 20W? Gdzieś tu chyba czytałem, że lepiej lać gęstszy przy pewnym zużyciu układu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 12 paź 2021, o 15:28

20w sobie śmiało wlej.

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 18 mar 2022, o 09:22

Panowie, pytanko - czy ktoś z was otwierał kiedyś licznik prędkości? Od wibracji odkręciła mi się jedna śrubka trzymająca cyferblacik, chciałbym go dokręcić.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości