Teraz jest 16 kwi 2024, o 16:54

Honda GL500 Interstate 1982

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 2 lut 2021, o 15:13

Prolink pojechał na regenerację do Pawła.

Pytanko zakupowe - czy TO jest pełny zestaw potrzebny do przeróbki automatycznego napinacza na manuala? Być może teraz nie czas, ale za kilka miesięcy może to to przypłynąć w sakwie jakiegoś rozbitego HD, więc przy okazji... w Europie nic nie znalazłem.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 2 lut 2021, o 16:18

i tak i nie,

w automacie musi pozostać lewy ślizg z automata, lub trzeba będize wymienić całą podpore wału korbowego. Przyjmijmy że przy lewym ślizgu zostajesz automatycznym.

Wtedy to co pokazujesz to w zasadzie to ale, nie widać śruby blokującej napinacz, nie widzę takiej tulejki która wchodzi w ramie napinacza.

KOlejna sprawa przy napinaczu manualnym to inna średnica dolnego bolca na który mocuje się ślizg, w autmacie jest to m8, w manualu jest to m6.

Zostaje ejeszcze kolejna sprawa, dekiel, potrzebujesz otworu na śrubę i kołnierza w który będzie wchodził oring - twój dekiel ma tą część fabrycznie usuniętą. Nie jestem pewny ale dekiel chyba pokazuje w moim temacie, to były rzadkie dekle bo zapłon musi być transystorowy a napinacz manualny i taka kompozycja występowała tylko w stanach.

Jeśli nie kompletny dekiel to nalezy przerobić ten dekiel co masz, poprzez rozwiercenie i wprasowanie tulejki. No jest troche z tym zabawy. W temacie u Pitera masz przeróbke, tam u niego dorabiałem części do ramienia, ale dekiel to on chyba miał z otworem z tego co pamiętam.

Poza tym ta cena to jest kosmos, bo ślizg najprawdopodobniej i tak będziesz musiał kupić nowy. Rozebrałeś już swoje?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 2 lut 2021, o 18:05

Tu jest dekiel o którym była mowa, jako że masz GL to musisz mieć dekiel do zapłonu TI (mechniczne wyprzedzenie zapłonu)
viewtopic.php?f=9&t=28&start=390#p14292

ale w z dziurą na napinacz manualny, popatrz teraz na swój dekiel i porównaj, problem jest tego typu ze w typowym deklu TI nie ma już kołnierza który uszczelnia oring - fabrycznie jest to frezowane. Więc taki kołnierz należałoby odtworzyć.

Póki mam dekiel na wierzchu można zrobić "matryce" do przenoszenia otworu, zrobić otwór większy a następnie wytoczyć tuleje na wcisk na kształt fabrycznego kołnierza. Mam nadzieje że zrozumiale to tłumacze choć słowami ciężko, w innym wypadku pozostaje szukać dekla TI z otworem na napinacz.

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 5 lut 2021, o 10:22

Wygląda na to, że mam manualny napinacz. Jest śruba do regulacji, a w lusterku widać sprężynę.
Obrazek

Tu mam jeszcze film na którym widać tę sprężynę. Niestety lusterkiem nie udało mi się dostrzec samego napinacza, a stary telefon nie łapał mi ostrości. Ale coś tam widać. Dorwę jakiś endoskop do telefonu to spróbuję zrobić lepsze zdjęcia.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez szopen » 5 lut 2021, o 10:25

to juz nie ma co dalej patrzeć, teraz tylko się zastanawiać skąd ta usterka jak przy typowym napinaczu automatycznym. A może u ciebie też śrubka od blaszki magnesu puściła?

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 5 lut 2021, o 11:04

Mam termin u mechanika na marzec - poproszę o zmianę łańcucha rozrządu to będzie wiadomo co tam się stało. Przy okazji okaże się co to za grzyb tam siedzi(ał).

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez jerry » 5 lut 2021, o 14:13

Z ciekawości - ile mechanik śpiewa za wymiane rozrządu?
Bo u mnie była to realna wartość motora :D
A robiąc rozrząd zrób uszczelniacz pompy wody.

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 5 lut 2021, o 15:39

Nie wiem jeszcze, ale mówił, że skóry nie zedrze, bo to dla niego sentymentalny motocykl <lol>

Ale u nas stawki raczej wysokie w Wielkopolsce, mycie gaźników na myjce 150 zł, wyjęcie silnika 1000 zł, wymiana oleju i filtrów 200 zł, prostowanie ramy z badaniem geometrii 1500 zł, wymiana dwójki w FJR1300 2600 zł.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez jerry » 5 lut 2021, o 16:09

A to jak wyjęcie silnika 1000 zeta to całość pewnie zawołają 2000 bo silnik wyjąć trzeba.... u mnie jeden zawołał 2500 drugi 1000. Ostatecznie zrobiłem sam. Wymiana rozrzadu wydaje się być prostą choć czasochłonną operacją.
A ze w sumie wymianiałem 2 razy ....

Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 16 lis 2020, o 12:15
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda GL500 Interstate 1982

Post przez blaszko » 11 lut 2021, o 10:35

Wczoraj przyszedł zregenerowany przez Szopena prolink. Piękna robota, ISO normalnie. Teraz tylko nowe simeringi i składam zawieszenie.
A przy okazji, czy ten simering:
Obrazek
to jest ten uszczelniający dźwignię zmiany biegów? Trochę mi cieknie jak się moto rozgrzeje i chciałbym go zmienić przy okazji. Wg cmsnl to 14X26X6.

I jeszcze pytanko - nie ma ktoś tego elementu na sprzedaż? To jest haczyk od zamykania kufra.
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości