Strona 12 z 15

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 30 mar 2022, o 09:45
przez szopen
blaszko napisał(a):Wczoraj sprawdziłem wertarką układ linka-licznik, wszystko w normie. Wiertarka wyciąga prędkość ok 70 mph, żadnych drgań. Ni


sprawdź luzy ślimaka na kole itp, silnik tego nie robi raczej, ale różnie może byc.

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 30 mar 2022, o 10:02
przez blaszko
Ślimak siedzi bardzo ciasno na kole, żadnych luzów. Próbować go jeszcze ściągnąć?

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 30 mar 2022, o 17:46
przez szopen
grom go wie naprawdę, jeśli nie ma luzów to jedyne co mi przychodzi do głowy to zużyta linka która w którymś położeniu "blokuje" a jako że jest to splot sprężynowy to "trzyma" a jak nazbiera się siła to wtedy popusazcza, może to powoduje tą skakanke nie wiem. U mnie zaś mam inny problem, jakieś tam pomijalne falowanie jest, ale jest chrobot z licznika.

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 30 mar 2022, o 22:03
przez jerry
Ja obstawiam że linka sprężynuje.

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 1 kwi 2022, o 15:33
przez blaszko
Zamówiłem nową, zobaczymy. A co ze smarowaniem mechanizmów w liczniku? Coś robić zanim go spowrotem zamknę?

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 1 kwi 2022, o 18:48
przez szopen
ja nie wiem..

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 13 maja 2022, o 10:14
przez blaszko
Licznik zamknięty, zębatki przesmarowałem delikatnie smarami do stalowych i plastikowych zębatek. Wymieniłem linkę i jest lepiej, przy 70 mph oscylacja już wynosi +/- 1 mph a nie 10 jak wcześniej.

Zabrałem się za serwis lag.
Rozebranie lewej po telefonicznej konsultacji z Szpenem poszło elegancko, przy prawej zaczęły się schody. Po zdjęciu uszczelniacza pyłowego moim oczom ukazał się olejowo-rdzawy glut. Zdjęcie już po częściowym oczyszczeniu i wyjęciu tego, co zostało z segera i podkładki.
Obrazek
Obrazek

Niestety metoda wybicia lagi z goleni przy prawej nie zadziałała. Simering olejowy stawiał za duży opór. Rdzawy glut musiał zapiec powierzchnię styku simeringa i goleni. Musiałem pozbyć się simeringa w inny sposób. Wyciąłem skalepelm ostrożnie część uszczelki stykającą się bezpośrednio z lagą. Wyciągnąłem wycięty kawałek i sprężynkę. Potem opukałem kilkanaście razy dookoła pozostałość simeringu wąskim wybijakiem wewnętrzne zbrojenie aby odeszło od ścianki goleni. Po podgrzaniu opalarką w końcu wyszło.

Backup plate do wymiany, bo przez to wybijanie z przekroju L zrobił się stożek. Tak samo do wymiany panewki:
Obrazek

Aaaa i jeszcze jedna lekcja przy rozbieraniu lag. Sprężyna ma bardzo duże napięcie wstępne, odkręcając pierwszą korek mi wystrzelił demolując stół. Spokojnie mógłby wybić oko gdyby to robić lagą skierowaną w górę. Ściągając drugą zmontowałem taką oto konstrukcję ze ściska stolarskiego do ram obrazowych:
Obrazek

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 13 maja 2022, o 16:30
przez szopen
panewki mam u gościa nowe, chcesz odkupić?

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 16 maja 2022, o 09:04
przez blaszko
Które panewki masz? Bo jak sądze u mnie wszystkie do wymiany. Póki co zamówiłem backupringa w Hondzie, 33 zł... tego niestety nie wypale na laserze

Re: Honda GL500 Interstate 1982

PostNapisane: 26 maja 2022, o 12:05
przez blaszko
Panewki kolegi niestety gdzieś zaginęły, zamówiłem nowe. Ale w międzyczasie przyszedł zamówiony w serwisie Hondy backup ring... i mam zonka.
Backupring, który zniszczyłem w moim motocyklu miał taki kształt:
Obrazek
Czyli przekrój "L"

Przyszła klasyczna podkładka, a dobierane po numerze katalogowym w cmsnl, serwis też weryfikował:
Obrazek

Pozostaje sprawdzić grubość tego co przyszło z grubością oryginalnego backupringa.
Co panowie na to? Montować czy szukać tego co zepsułem?