Strona 1 z 5

Srebrny GL 500

PostNapisane: 7 lut 2021, o 22:10
przez Darek05
Cześć,

w tym tygodniu kupiłem moją drugą Hondę. Poprzednia to była Cb 250.

Podstawowe dane:
Typ: GL 500 Silver Wing
Rok produkcji: 1981
Moc: 27 PS (jeszcze)

Moto stało od 2008 roku w garażu niejeżdżone.

Mam sporo pracy żeby go doprowadzić do stanu.

Plany na początek:
-Czyszczenie gażnika
-Przegląd hamulca przedniego (blokuje)
-Nowy olej
-Nowe filtry
-Nowy akumulator
-Nowe opony
-Wyczyszczenie całego moto

Jak dodać zdjęcia?

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 7 lut 2021, o 22:13
przez szopen
no muszę ci zrobić galerie a później już z górki....

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 7 lut 2021, o 22:13
przez jerry
Do listy dodaj rozrząd :)

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 7 lut 2021, o 22:20
przez szopen
Tu masz galerie na szarym koncu, zdjęcie dodajesz przez dodaj plik, wybierasz swoją galerie i dorzucasz. Zdjęcia jak wrzucasz do innego działu to kategoryzuj zgodnie z działem w którym zamieszczasz. Max rozmiar zdjęcia to 355kb bodajże
galeria/index.php?cat=2&page=5

PO wklejeniu masz gotowy link z [img] do wklejenia

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 7 lut 2021, o 23:20
przez pawel83
O super .Fajnie że będzie kolejna fotorelacja. Silver wing to ładny motor. Gdzieś nawet ostatno na you tube widzialem polski filmik/recenzje na temat tego motoru ,chyba to była''motobanda" ale nie jestem pewny.Tak czy siak powodzenia w naprawie

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 8 lut 2021, o 10:25
przez Darek05
Obrazek
To zdjęcie zaraz po zakupie.

W sobotę wlałem trochę oleju penetrującego do cylindrów.

Dyisiaj wleję tam trochę normalnego oleju. Obawiam się czy pierścienie nie złapały.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 8 lut 2021, o 10:29
przez szopen
pierścienie do tłoków nie przyłapały, ale progi w cylindrach mogły się porobić z tego stania i najprawdopodobniej tak jest...

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 9 lut 2021, o 16:51
przez Darek05
Tak, motobanda robiła relację GL 500.
Trochę mnie zmartwiło że była tam krytyka hamulców Hondy.
Mam przed sobą czyszczenie całego układu. Nowe klocki i pewnie nowy przewód w stalowym oplocie. Pompa też pewnie już do poprawy albo wymiany bo blokują się tarcze.
Tylko czy jest sens to robić? Czy jest możliwość przejęcia większych tarcz do GL 500 z innych wersji? Np 650?
Redaktor z Motobandy na co dzień testuje nowsze maszyny i hamulce z GL 500 które mają 40 lat są słabsze niż z sportowych motocykli współczesnych.
Co sądzicie na temat hamulców?

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 9 lut 2021, o 17:41
przez szopen
pompa jest bardzo dobra, zregenerować i zostawić - żeby ci nie przyszło do głowy zmieniać na pompe z jakiejś cb900 czy 1000 czy inne. Średnice sekcji w pompach nowszych są mniejsze, a ty masz i tak chyba najlepszy możliwy zestaw bo masz zaciski dwutłoczkowe z antynurkiem tak jak euro? to nic lepszego nie znajdziesz bo gl650 też takie miały. To jest dobry zestaw i dobrze hamuje.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 9 lut 2021, o 17:48
przez pawel83
Jesteś I tak w komfortowej sytacji no GL 500 ma hamulce dwutłoczkowe to I tak hamuje bardzo dobrze, w porównaniu do Cx standard które mają hamulce jednotłoczkowe. Tą opinią motobandy bym się za mocno nie przejmował. CX to są lata 80 I tego nie zmienisz. Masz tu na forum w dziale modyfikacje wszystko o hamulcach. Ja osobiście jestem na etapie wymiany hamulców na takie jakie ty masz obecnie. Także doceń to co masz :)