Strona 2 z 5

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 10 lut 2021, o 00:30
przez Darek05
Mój znajomy mówił mi że zmiana samej pompy może pogorszyć sprawę bo nowsze układy miały jakby mniejszą ilość płynu hamulcowego i co za tym idzie pompy są mniej wydajne.

Czyli tylko czyszczenie, regenaracja i nowy wąż w oplocie.

Co to jest antynurek?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. To forum jest naprawdę w porządku.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 10 lut 2021, o 10:06
przez szopen
tak jak mówiłem, pompa oryginalna ma duże sekcje, nowe pompy mają mniejsze. Jeśli chcesz poprawić to są pompki na ali expresie z sekcją 19mm - ta pompka poprawi.


antynurek to takie ustrojstwo w lewej ladze podpięte do zacisku hamulcowego, jak hamujesz to ramie przenosi ruch dźwigni na zaworek amortyzatora i blokuje olejowi drogę, wtedy motocykl tak się nie zapada przy hamowaniu.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 10 lut 2021, o 16:00
przez Silesian
szopen napisał(a):antynurek to takie ustrojstwo w lewej ladze podpięte do zacisku hamulcowego, jak hamujesz to ramie przenosi ruch dźwigni na zaworek amortyzatora i blokuje olejowi drogę, wtedy motocykl tak się nie zapada przy hamowaniu.


Jezeli chodzi o teorię to sie zgadza, w praktyce Anti-Dive niestety nie funkcionuje.
Jeżeli chodzi o pompę hamulcową, to mam zamontowaną pompę z Hondy CB450N, działa bez problemu,
w orginalnej pompie wkurzał mnie ten plastikowy, spękany zbiorniczek płynu. Nowy kosztuje przeszło 50 €, to mi jest za drogo.
Pompa z CB450N jest cala z aluminium i można ją fajnie wypolerować :)

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 17 lut 2021, o 10:10
przez Darek05
Wczoraj zrobiło się trochę cieplej to zszedłem do garażu.
1. Spuściłem paliwo. Bak jest czysty. Kranik ma taki brunatny nalot. Próbowałem zmywaczem do hamulców ale nie schodzi.
2. Tłoczki hamulcowe są zatarte. Jeden zacisk udało mi się zdjąć z tarczy. Drugi jeszcze siedzi. Da się to jakoś uratować?
3. Spuściłem olej z silnika.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 17 lut 2021, o 10:28
przez szopen
zaciski zrzucasz z tarcz, płynu nie wylewasz, pompujesz klamke hamulca tłoczki wychodzą, tam są po dwa tłoczki czyli jeśli jeden będzie wychodził to musisz go podpierać żeby ruszył drugi i tak naprzemiennie aż wyjdą praktycznie oba równomiernie do końca, wtedy łapiesz je jakimiś kombinerkami ale przez blaszki aluminiowe żeby ich nie uszkodzić i wyciągasz do końća i się przyglądasz jak wyglądają i co jest do regeneracji.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 19 lut 2021, o 21:11
przez Darek05
Ile oleju powinno wejść do silnika?
Zlałem ok 1,7 litra. Silnik stał mnóstwo czasu.
Wlałem ok 2,5 litra.
I teraz pytanie : jak sprawdzam poziom oleju to wkręcić miarkę czy tylko przyłożyć?

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 19 lut 2021, o 21:16
przez szopen
miarke przyłożyć, i lej pod górny stan, dla bezpieczeńśtwa, odkręć pokrywe zaworową, weź wąski lejek i nalej do walka rozrządu bo tam może być sucho.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 mar 2021, o 00:28
przez Darek05
Rozebrałem hamulce przednie. Tłoczki były bardzo zapieczone. Za namową Szefa przykręciłem przewody spowrotem, odpowietrzyłem i wypompowałem tłoczki z zacisków.

Chciałbym umyć całem hamulce. Mam myjke ultradzwiękową. Mam nadzieje że tłoczki i zaciski da radę domyć.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 14 mar 2021, o 22:45
przez szopen
Darek05 napisał(a):Dobry wieczór,

rozebrałem hamulce tak jak Pan polecił.

Kupiłem myjkę ultradzwiękową 3 litrową.

Kupiłem też płyn do mycia gaźników w myjce ultradzwiękowej EMAG EM-404.

Czy można myć hamulce w myjce ultradzwiękowej? Czy zaciski są z aluminium?

Czy mogę do tego użyć EM-404?

Tak naprawdę jeszcze nic nie myłem w tej myjce i boję się że coś pomieszam i gaźnik lub hamulce mi ściemnieją lub skorodują.

Czytałem że lepiej nie podnośić temperatury powyżej 30 stopni bo gaźnik ściemnieje.


dopiero zauwazyłem tą wiadomość, trudno mi się odnieść, nie używałem tego środka, czy ciemnieje alu trzeba sprawdzić na innym elemencie nie docelowym, gaźnik to jest znal - jest jeszze bardziej podatny na ciemnienie, alu to alu. Wiadomo jak temperatura wyższa to masz dokładniejsze mycie i odtluszcanie elementu, ale ma to wpływ na ciemnienie, sprawdź, weź jakiś chiński gaźnik zanurz, potestuj i znajdź odpowiednie dla siebie nastawy.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 14 mar 2021, o 23:50
przez Darek05
Od piątku bawię się myjką.
Na pierwszy ogień poszedł kranik bo był oblepiony jakimś brązowym nalotem.

Póżniej hamulce.
Obrazek

Tłoczki hamulcow mają wżery dość głębokie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Średnica tłoka to 30 mm. Wysokość 35 mm. Może ktoś ma link do katalogu Tourmax? Albo jakie inne tłoczki są warte zakupu?

Hamulce są dla mnie bardzo ważne.

Czy pompę hamulcową też można regenerować?
Jakij firmy klocki polecacie?

Następnie rozebrałem pierwszy gaźnik.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest tam jedna membrana. Niestety w zagięciach widać już pęknięcia i siatkę. Musi wpaść nowa.
Obrazek
Obrazek

Przypadkowo nabyłem Kawasaki GPZ 550. Długo stało. Będę je reanimować, ale najpierw robię GL.
Obrazek