Strona 4 z 5

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 15:23
przez szopen
Panie, mam takie na stanie do roboty teraz, otwornica 10 letnia co niejednokrotnie blachy po 8 mm wierciła zajechana najtańśza za 50 zł w zestawie 3 otwornic, i prosze, olej obróbczy i idzie, trzy stopnie jak w masło, przepuszcze tą otwornicą a później wykończe pilnikiem obrotowym na szlifierce prostej - z lidla w dodatku <figielek>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 10 wrz 2021, o 23:25
przez Darek05
Witam, dawno nic nie pisałem chociaż wchodye na forum dość często.

Na wiosnę poskładałem hamulce. Wyszstko wyczyszczone. Założyłem nowe gumki Tourmax. Nowy tłoczek pompy i gumki Tourmax. Dodatkowo od razu nowe przewody w stalowym oplocie.

Na zbiorniczku pisało żeby zalewac płynem DOT 3. I takim zalałem. Odpowietrzyłem. I działało.

Potem Motocykl stał w garażu nieruszany. Ostatnio podchodzę do niego. Patrzę a pompka oraz oba zaciski mokre od płynu hamulcowego.

Co zrobiłem żle?

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 07:58
przez Darek05
Wszystko złożyłem na różowy smar który był dołączony.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 08:49
przez szopen
wydaje mi się że ten dot 3 mógł ci zeżreć gumki, to płyn starej klasy dla gumek z roku 1980tego, bylo zalać dot 4/5, dzisiejszym. Rozbież i sprawdź czy uszczleki i gumki nie powiększyły swoich rozmiarów o x2. Płyny są kompatybilne w dół, ale nie w górę...

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 09:09
przez Darek05
A specjalnie szukałem dot 3 bo dość ciężko było go znaleźć. Rozbiore i dam znać. Pozdrawiam

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 09:10
przez szopen
oczywiście że ciężko bo nikt już tego nie stosuje, są słabe, korozyjne, odparowują, i mało odporne na temperatury.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 09:19
przez kruhy84
Równie dobrze mogłeś wszystko za słabo poskręcać. Też wszystko wymieniałem w hamulcach i jak na razie ok. Zakładałem też przewody w stalowym oplocie i komplecie były nowe podkładki miedziane ze śrubami. Jednak śruby do przewodów są znacznie krótsze od oryginałów. Przy pompie dałem stara dłuższą śrubę bo nowa jakoś nie chciała podejść, przewody są krótsze i sztywniejsze. Na zaciskach nowe śruby. Też zalałem wszystko DOT3.

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 09:24
przez szopen
możę twój dot3 nie był przeterminowany albo jeszcze nie zdążył Ci gumek nadjeść wustarczająco.... fakt darek05 nie napisał skąd cieknie, jesli na połąćzeniach to będzie wina w czym innym..

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 22:04
przez Darek05
Witam,

umyłem zaciski i pompkę. Zobaczę za kilka dni czy coś widać.

Założyłem kolanka po rozdziewiczaniu. Tata mi to zrobił frezem palcowym. Wiertło choinkowe które miałem okazuje się jakimś chłamem być.

Obrazek

Poskaładałem wszystko razem. Bak, kanapa itp.

Silnik odpalił za 3 razem. Ostatnio było jeżdżone z 3 miesiące temu.

Nagrałem pracę silnika. Jest to mój pierwszy film na youtube. Nie wiem czy wszystko dobrze dodałem.

Proszę o ocenę pracy silnika.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HFtmLOdxNMU[/youtube]

Re: Srebrny GL 500

PostNapisane: 11 wrz 2021, o 22:07
przez szopen
silnik na filmie chodzi głośno i słychać klepanie zaworów...