Teraz jest 23 kwi 2024, o 08:09

CX500 Custom Candy Red

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 lut 2021, o 23:30
Lokalizacja: opolskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX500 Custom Candy Red

Post przez erem » 8 mar 2021, o 01:04

Witam!

Pierwszy raz zakładam wątek o motocyklu, którego akurat przeprowadzam renowacje... bo takiego "gruzu" jeszcze chyba nie robiłem :) hehe myślę, że każdy z przyjemnością popatrzy na proces renowacji. Postaram się ją przeprowadzić zgodnie ze sztuką stosując się do rad forumowych mistrzów tematu.

W zeszłym roku kupiłem Hondę CX500C '81 w zamyślę, że będzie to mój motocykl na dojazdy do firmy :) Mam już trochę motocykli, z żoną podróżuje nową Afryką w dct ale jakoś zawsze ciągnęło mnie do zabytków, wiadomo tylko Honda :) ... cx wydaje się w miarę wygodny (tylko coś z kierownicą tzreba zrobić) ... te 8km dziennie po mieście to będzie czysta przyjemność na takim young-timerze.

Z racji, że sezon się zbliża chciałem podzielić renowacje na dwa etapy ale się chyba nie uda... o ile mam już odmalowane komponenty i można by składać... o tyle silnik, gdzie zakładałem, że pójdzie szybko okazał się totalną ruiną ...

Skupie się póki co na silniku.

Motocykl kupiłem palący na strzała i jeżdżący.. co prawda od początku nie chodził jak tzreba no ale ostatni przegląd miał w 2005 roku u Niemca.....uśpiło to moją czujność.... a ilość kurzu na gaźnikach świadczył o 10 latach stania minimum ....standardowo przy rupieciach olej zawsze prawdę powie... niestety to co wylało się z silnika to była brązowa maź a nie olej... więc wniosek, że gdzieś płyn się dostaje. Obstawiałem uszczelnienie pompy...

Silnik z ramy, pokrywa pompy zrzucona... i od razu widać, że nie będzie wesoło bo pompa nie wygląda tragicznie.. widać rękę magika... majzel i młot szedł w ruch... ehhh uszczelka nowa... nie tego się spodziewałem...

Wyjścia nie ma jak nie pompa to UPG... oglądam dokładnie silnik.... fachowca poznasz po tym jak głowice przyklejoną ściągał :) karter ugnieciony ...nasi tu byli... lekko nie było widać hehe biedne motocykle maja zawsze pecha do majstrów...

Klawiatura ściągnięta, pójdzie na osiowanie do Szopena. Głowica do odświeżenia. Niestety fachowiec poprzedni wymienił uszczelkę ale już kleju nie zastosował a wiemy, że zabytki wymagają trochę innych metod składania :) przez to sączył się płyn ... wyżarło nawet tuleje trochę(wżery nie wyczuwalne pod paznokciem )

Niestety patrząc jak to wszystko wygląda muszę rozebrać silnik w drobny mak... pierwszy raz rozbieram silnik hondowski ze względu na stan... a robiłem zabytki z lat 70 i silniki zawsze jak nowe... z drugiej strony się ciesze :) więcej czasu spędzone na renowacji, będę mógł idealnie wyszkiełkować silnik... jak to mówią będzie "nówka"

No i smaczek... pęknięty napinacz łańcuszka :) udało się kupić oryginały nowe ..już jadą...

Jak tylko zostanie stworzona galeria pod mój wątek wrzucę trochę fotek :)

Może mi ktoś powie czemu na dekielku od zapłonu są 2cm nagaru ?

Pozdrawiam !
Rafał
PS: W każdą sobotę grzebie przy motorkach więc postaram się aktualizować wątek aż do odpalenia :) Za opóźnienia z góry przepraszam!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez szopen » 8 mar 2021, o 08:42

galeria na samym dole, zdjęcie max 355kb, linki pojawią się do wrzucenia po wczytaniu zdjęcia
galeria/index.php?cat=2&page=5

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez jerry » 8 mar 2021, o 08:44

No niestety zabawy jest.
Też mi się "udało" kupić honde z "wymienionymi" upg....
Tyle że 650...
Szybkim ratunkiem okazał się silnik, który jako "zbieracz części" zakupiłem bo sie po prostu pojawił na allegro zanim sie okazało ze mój kaputt...

 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 lut 2021, o 23:30
Lokalizacja: opolskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez erem » 10 mar 2021, o 01:56

Wrzucam fotki poglądowe :)

Taki o to model:

Obrazek

Obrazek

I zaczynamy smaczki :)

Ktoś zgadnie co tu się odjanepawliło?

Obrazek

Miałem nadzieje, że wyciek płynu jest na uszczelniaczu...niestety wymieniony i raczej sprawny

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wyszarpałem jeszcze wału..ciekawy jestem panewek ale raczej wszystko brudne bardziej, niż przytarte ... awaria UPG spowodowało pewnie odstawienie sprząta w kąt i zapomnienie o nim.

Pytanie, aktualnie jaką uszczelkę warto kupić? szukać na silę oem czy może coś z naszego rynku... będę wdzięczny za podpowiedź.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez szopen » 10 mar 2021, o 09:27

w klasie kupisz uszczelke albo w larsonie, porównaj te ślizgi jeśli chodzi o twardość z oryginałem, oryginał na starość robi się jak kamień w zasadzie, tu nie wiem czy się nie myle ale wydają mi się gumowate.

 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 lut 2021, o 23:30
Lokalizacja: opolskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez erem » 11 mar 2021, o 11:20

Chyba nie będę wymieniał tych ślizgaczy. Są elastyczne, nie widać zużycia. Leżak magazynowy jest sztywniejszy.

ObrazekObrazekObrazek

No i żeby nie było miodu...Niemiec się dupnął i wysłał mi nie to...także jak by ktoś potrzebował :) Nówka OEM pod automat :)

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez szopen » 11 mar 2021, o 11:53

nie wiem, ważne jest żeby był oryginalny, fabryczny ślizg od nowości jest sztywny, nie jest elastyczny i taki ma być.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez jerry » 11 mar 2021, o 12:08

Faktycznie wygląda na OEM...
Ile?
Imieniny mam niedługo :D
Lewego nie ma?

 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 lut 2021, o 23:30
Lokalizacja: opolskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez erem » 11 mar 2021, o 14:17

Nie no oryginały osobiście woreczki otwierałem :)

Obrazek

Ktoś ma wiedzę na temat ile powinno być np lewego ślizgu? np pomiar głębokości od krawędzi.. wiem że to takie mocno orientacyjne ale zawsze coś powie o stanie. Na pewno prawy wygląda jak nowy.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom Candy Red

Post przez jerry » 11 mar 2021, o 14:37

Ale planujesz odesłać zakladać ten slizg od automatu ? :)

Następna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość