Strona 2 z 2

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 15:28
przez szopen
sprężyna pod skok gwintu, może być chińska, a gwintownik..... ja raczej chińskich gwintowników z wyboru do takich prac nie używam.... one wygniatają bardziej niż nacinają. Kup sobie fanarowski gwintownik naprawczy są na sztuki i są tanie.

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 15:47
przez jerry
Gwinty jak nie spiepszone przez kogoś powinny być OK. Nie porównuj do śrubek z castoramy... zobacz jakim momentem dokręca się dyfer w euro 650 ...

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 16:23
przez grzeczuch
Rozmiar gwintownika będzie standardowy metryczny? Gdzieś czytałem, że do tych sprężynek muszą być odpowiednie gwintowniki w nietypowych rozmiarach, ale jeśli idą tam standardowe to mam w robocie dostęp do takich już z tej najwyższej półki więc jeden problem z głowy. Jeszcze tylko bym musiał dorobić ten pręcik do wkręcania jeżeli nie zdecyduje się na kompletny zestaw

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 18:45
przez szopen
szopen napisał(a):Kup sobie fanarowski gwintownik naprawczy


reszta dodatków to jest 5 min roboty...

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:20
przez grzeczuch
Obrazek

No to pierwsze 100km na wycieczce z dziewczyna na spokojnie zrobione. Prędkościomierz sklejony kropelką ładnie pokazuje prędkość, odstojnik paliwa zalany cyną nie puszcza już paliwa, a hamulce nic już nie blokują <lol>

Jednak żeby nie było zbyt pięknie to kilka rzeczy trzeba jeszcze zrobić. Pierwsza to wyciek oleju z odpływu świecy
Obrazek
Myślałem że cieknie uszczelka pokrywy zaworów jednak wokół niej jest sucho. Co jeszcze może powodować, że pojawia się tam olej?

Kolejna rzecz to niedogrzewanie się silnika. Wskazówka osiąga tylko zakres zaznaczony na zdjęciu
Obrazek
Obstawiam zacięty termostat lub jego całkowity brak, zwłaszcza że na postoju silnik się bardziej nagrzewa a na postoju znów ochładza. No chyba, że te wskaźniki lubią przekłamywać to sprawdzę jeszcze porządnym miernikiem jaka jest rzeczywista temperatura

I ostatnia rzecz, dostałem od poprzedniego właściciela dziwny zamek. Wygląda jak jakaś blokada hamulca albo coś ale nigdzie nie udało mi się tego dopasować. Pasuje do niej ten sam kluczyk co do stacyjki i schowka z tyłu więc jakieś zastosowanie to musi mieć. Poprzedni właściciel używał jej żeby różne bagaże przymocować do motocykla na stałe
Obrazek

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:44
przez jerry
W pokrywie zaworów są 2 uszczelki - okrągła "wokół" świecy i zewnętrzna

https://www.cmsnl.com/honda-cx500c-1982 ... Jrdv6EwhaQ

Obie sprawdzałeś ?

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:54
przez Silesian
Na tym zameczku możesz kask powiesić, bo takie jest jego przeznaczenie.
Zamocowany być powinien na lewym uchwycie dla pasażera.

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 13 maja 2021, o 10:24
przez grzeczuch
Obie sprawdzałeś ?

Sprawdzone obydwie. Całkowicie sucho w okół nich a przy podstawie świecy olej

Re: Turystyczny CX500E

PostNapisane: 13 maja 2021, o 15:03
przez szopen
grzeczuch napisał(a):
Obie sprawdzałeś ?

Sprawdzone obydwie. Całkowicie sucho w okół nich a przy podstawie świecy olej



cieknie, na próbe przesmaruj silikonem, na pewno są stare i plaskate, wymieniam to często. Jeśli to nie są uszczelki to wtedy chyba będziesz miał pecha, bo ja nie wiem skąd tam może zaciekać, jedynie pęknieta głowica..