Strona 1 z 2

CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 18:58
przez Arek500
Cześć!

Mam na imię Arek i jestem już jakiś czas z Wami ale nie było czasu pisać o tym moim ulepie. Niedawno zostałem posiadaczem CX500 EC Sports. Czy szczęśliwym posiadaczem? Na razie tak.

Moja Hondzina jest bardzo zmęczona życiem a to, że jest to wersja Sports wskazywał na samym początku niestety tylko VIN i nr silnika. Motocykl przed sprowadzeniem został ogołocony z oryginalnych, drogich częci od PC06 - owiewki, wydech, lampa itd. Prawdopodobnie dlatego, że leżał i nikomu nie chciało się juz pchać w niego hajsu. Niemniej jednak jak tylko zobaczyłem to moto postanowiłem je od razu kupić i dać mu drugie życie, a przynajmniej szansę. Nabyłem go od swojego kolegi z pracy, który był pierwszym właścicielem w kraju. Moto pod jego tyłkiem zrobiło, uwaga, 1800 km od 2016 roku.
Po zdjęciu wszystkich dodatków, które ważyły w sumie 19kg i dokupieniu kilku elementów m.in lampy przedniej motocykl troszkę zaczął przypominać sylwetką model PC06. Niestety dostęp do części, jak sami wiecie, jest dość trudny i łatwo się nadziać na jakieś badziewie.

Pozytywne jest to, że silnik pracuje naprawdę ładnie i wkręca się nawet do 8-9 tyś. obrótów. Czy wkręca się dostatecznie dynamicznie? Ciężko mi to określić ponieważ "na codzień" poruszam się Suzuki GSX-R, które no cóż, na "jedynce" robi v-maxa CX'a :] Wydaje się jednak, że jak na V-ke wkręca się ładnie - porównam jak się kiedyś spotkamy w tym zacnym gronie.

Jakie dalsze plany? Przez chwilę przeszło mi przez myśl żeby go doprowadzić do oryginału ale szybko zweryfikował to rynek cześci do PC06. Czy ciąć go pod cafe? Zawszę o takim moto marzyłem...w sumie po to go kupiłem.

Na chwilę obecną zrobiłem to co jest według mnie absolutnym minimum:
- olej + filtr oleju
- olej w dyfrze
- pełny seriws hamulców
- wstępne płukanie gazników i regulacja
- serwis układu chłodzenia
- nowe świece, co ciekawe siedziały jeszcze te starego typu (D8EA) i waliły prądem po łapach niesamowicie
- porządek z elektryką - światła, kierunki, klakson, przerywacz itd.
- nowe linki gazu (A+B) i prędkościomierza
- regulacja ssania
- kontrola ciśnienia w zawieszeniu
- filtr powietrza

Muszę jeszcze zajrzeć do PRO-LINKa bo trochę jakby skrzypi ale z tego co doczytałem to grubsza robota.
Tak wiem - NAPINACZ ROZRZĄDU i ŁAŃCUCH koniecznie!!!
Ignitech już czeka na montaż - dzięki Szopen!

Po tym wszystkim zabrałem moto na przejażdzkę właśnie z nadzieją, że mi napinacz nie postanowi odpocząć z kawałkiem silnika na poboczu..i co? Bajka! To jest całkiem inna filozofia jazdy niż na moim GIX-ie. Można podziwiać okolice bo swiat nie przemieszcza sie tak dynamicznie jak na Suzuki. Można wjechać w las, podjechać po polnej drodze nad Bug i nie trzeba zapisywać sie na rehabilitację kręgosłupa po 300km...a może ja już jestem stary ;)
Wstawię jakieś fotki jak mi Szopen ogarnie galerię

Przed odszczurzaniem
Obrazek

Teraz wygląda tak
Obrazek

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 20:00
przez szopen
galeria/thumbnails.php?album=81

zdjęcie max 355kb, galeria sama daje linki tylko skopiować, jak coś to jest na 5tej stronie galerii prywatnych

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 20:36
przez jerry
Zmienasz tranzystory na ignitecha ?

Co do prolinka zagadaj admina. Nie wiem jak tera ale kiedyś regenerował :)

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 20:41
przez Arek500
Tak, zamierzam wrzucić tego Ignitecha, namówili ;)

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 20:52
przez Arek500
szopen napisał(a):http://hondacx500.cba.pl/galeria/thumbnails.php?album=81

zdjęcie max 355kb, galeria sama daje linki tylko skopiować, jak coś to jest na 5tej stronie galerii prywatnych


Podziękował!

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 20:56
przez szopen

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 21:13
przez Arek500
Zdemontowane części są dostępne do sprzedaży w odpowiednim dziale

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 23 kwi 2021, o 21:32
przez jerry
Arek500 napisał(a):Tak, zamierzam wrzucić tego Ignitecha, namówili ;)


Daj znać czy jest różnica :)
I jakbyś chciał zbyć moduły zapłonowe w logicznej cenie :)

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 19:15
przez Arek500
Na pewno będą do sprzedania ale to raczej bliżej zimy jak będę rozbierał silnik.
Te graty pod Ignitecha jeszcze muszę kupić <mysli>

Re: CX500EC Sports '83

PostNapisane: 24 kwi 2021, o 19:28
przez szopen
kup to powoli w rozsądnych cenach, nie to że tam pulsery za 200 i koło za 200, koło do CXa max 50 zł, to jest śmieć, pulsery tam stówke można dac. W kole zamachowym można sprawdzić te śruby co trzymają magnesy.