Witaj, mam pytanie da się sprawdzić stan łańcuszka rozrządu bez zdejmowania pokrywy? Chodzi mi o to czy jestem w stanie zobaczyć czy łańcuch można jeszcze naciągnąć? Mam naciąg ręczny tak jak tutaj na obrazku http://hondacx650c.republika.pl/CX500/s ... aworow.htm
Moto nie mam jeszcze u siebie i trapi mnie ten problem tak to bym wykręcił tą śrubę timing inspection port. U Pitera w temacie było to ładnie pokazane jak duży luz był u niego w motorze ale on miał rozebrany silnik ze strony rozrządu. Cholera wie czy ktoś naciągał łańcuch przede mną wypadałoby to sprawdzić przed sezonem.
Pisz na forum takie rzeczy to zostanie dla kogoś kiedyś, możesz to sprawdzić ale to jest nie do końca wymierne.... na wątek Piotrka nie masz po co patrzeć bo on ma napinacz automatyczny inny niż u Ciebie, u Ciebie wygląda to tak:
0:26 - łańcuch jest nie napięty więcej niż o połowę, tylko zużyty więcej niż o połowę
Film przedstawia, żeby zwracać uwagę na to, że cały napinacz w CXie nie jest idealny i nawet jeśli popuszczasz śrubę napinacza to on nie zawsze działa - po prostu nie ściąga ramienia napinacza tak jak powinno być. Najlepiej jest to rozebrać, ale możesz też zobaczyć fasolkę ramienia napinacza i ile naciągu na fasolce zostało jak wrzucisz lusterko w kapsel inspekcyjny na sinliku, coś powinieneś zobaczyć. Przy takim oczku jak na filmie to jeszcze góra 10tys jazdy i łańcuch do śmietnika.
Na poniższym zdjęciu to już jest sajonara pozamiatane, nie powinno się jeździć moim zdaniem na dolnej fasolce która ma więcej niż 3 mm.. (oczywiście jeśli przy okazji jesteśmy pewni że nasz napinacz dobrze naciąga stary łańcuch - patrz film)
Generalnie jak na dole Ci się pojawiać zaczyna otworek to niby jest to pół rozrządu... ale w praktyce to jeszcze max 15 tys i pozamiatane, i też nie wiadomo czy nie należy otworzyć silnika bo...... sprawdzenia rozrządu nie robi się tylko i wyłącznie dla naciągu łańcucha, tam są jeszcze ślizgi co mają 20 lat... i jak są wysrane to masz takie rzeczy:
Czy też takie
Musisz uważać, to jest taki mus do sprawdzenia na używanym CXie, tak samo jak kupujesz nowe auto to co robisz? Pewnie mimo zapewnień sprzedawcy wymieniasz rozrząd.... ja tam się nie znam ale wiele osób tak robi....
aha.. i co jeszcze jest ważne, bo sporo osób tego nie robi, jeśli chcesz naciągnąć łańćuch rozrządu to robisz tak, odkręcasz korek inspekcyjny na obudowie dekla sprzęgła, popuszczasz ramię napinacza, a następnie naciągasz wał korbowy kręcąc w prawo, jak poczujesz opór z kompresji to nie przełamuj go, wstrzymaj klucz na kompresji, łańcuch się wtedy najmocniej napręży po przeciwnej stornie napinacza i w tym momencie trzymając naciąg na łańcuchu dokręć ramię napinacza... no i patrz film... może będziesz potrzebował jednej osoby która ci pchnie w jakiś sposób ramię napinacza w dół... bo nie działa to tak mocno sprawnie jak założyła sobie honda.
Czyli postaraj się ramie napinacza ręcznie pchnąć w dół, jeśli dolne oczko przekroczy 3 mm, to pokusiłbym się o rozebranie silnika, ty zrobisz co wolisz.... jeśli chodzi o Pitera to on moim zdaniem załapał się na ostatni moment, jakby pojeździł jeszcze ten sezon to mogłoby się to dla silnika źle skończyć, nawet w moim silniku śruba nie była tak mocno zjedzona, jedynie minimalnie...