jak już tu ciągniemy... niestety taka jest wada silnika ze zintegrowaną skrzynią biegów, kawałki metalu pochodzą właśnie najczęściej od niej, dając przykład. Remontowałem skrzynie w swoim vw, i zrobiłem przebieg po remoncie, gdzie wszystko było dokładnie czyszczone 4 tys km. Dzisiaj musiałem spuścić z niej olej, pełno opiłków i przy pracy skrzyni jest to normalne, skrzynie tak się po prostu zużywają, oczywiście dochodzi tu fakt, że moja skrzynia po remoncie musi się na nowo "ułożyć", bo były zmieniane łożyska, przekładki dobierane itp.... ale jak zmieniam olej w skrzyni, a mam w zwyczaju robić to co dwie wymiany silnika.... to w skrzyni której nigdy nikt na pewno nie otwierał od nowości, wylewają się identyczne kawałki metalu.
Pompa oleju nie ma żadnego filtra przedwstępnego, opił ze skrzyni jest wystarczająco mały żeby przez sitko się przedarł, zużycie pompy jest po prostu przy takim systemie nieuniknione, można jedynie wydłużyć jej życie czyszcząc karter newralgicznie co 20 tys.