przez tomekshlm06t » 18 kwi 2018, o 17:53
No to dodam kolejne pytanie, bo wydaje się, że jest w temacie.
cx500c'1981. Moduł cdi, czarny lakier.
Objawy: gubienie zapłonu na wolnych obrotach, silnik gaśnie i trudno odpalić.
Żadnej regularności, raz jeżdżę i jest ok, gaszę, zapalam, ruszam, hamuję ect. i jest ok. Za chwilę zgaśnie i piłowanie rozrusznikiem aż serce boli.
Przez przypadek udało mi się namierzyć, że to prawy garnek, zaczął na wolnych podkręconych do 1,5 tys. przerywać, zdjąłem fajkę i nie było zmiany. Założyłem prawą z powrotem - bez zmian, zdjąłem lewą - zgasł. No to cię mam. Do garażu, lampa na kabelek zapłonowy i okazuje się, że na lewym cylindrze (mimo, że silnik już pracował na obu), brak jest sygnału na lampę. Na lewym ok., na prawym brak. Przy przegazowaniu błyśnie na tym prawym co jakiś czas. Oczywiście wcześniej zamiany świec, kupno nowych, regulacja gaźnika (bo na początku podejrzewałem gaźnik) i nic. Na zimno raczej palenie bezawaryjne, na gorącym fika koziołki.
Sprawdziłem oporność na altku i na wszystkich pomiarach diagnostycznych oprócz jednego jest ok, jest rozbieżność zamiast wskazanych green-white 387-473 (315-385) ohm mam na tym pomiarze 199 ohm. Nie wiem co prawda co oznacza ten pomiar podany w nawiasie, ale i tak nie mieści się w tolerancji. Na chłopski rozum, jeśli mierzę cewkę, jej oporność, i jest ona mniejsza niż powinna być, to można podejrzewać skrót w uzwojeniu???