Teraz jest 19 gru 2018, o 18:50

Utrata mocy/siły

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 30 maja 2018, o 00:49

Cześć !
Niestety mój CX nagle stracił moc "pociągową" na tyle że ma kłopoty już z ruszeniem, a potem gdy się to uda z przyśpieszeniem i osiągami . Obroty przy otwieraniu gazu pracują normalnie, więc założyłem jak instynktownie podejrzewam że może to nieszczelność jakaś i zasysa gdzieś lewe powietrze... Stało się to z dnia na dzień tak całkowicie, ale coś mi się zdaje że CX od dłuższego czasu tracił pomalutku moc . Na lewym króćcu ssącym (zewnętrznym od głowicy) zauważyłem pęknięcia w gumie i zalepiłem je poxipolem -Tylko tak doraźnie, by sprawdzić... No i "pomogło" , też doraźnie .
Motocykl nie był rozkręcany przeze mnie, a jest ze mną od ponad roku .
I tu mam pytanie -Co w tym celu należałoby w kolejności sprawdzić, kupić/wymienić czy może wyregulować ? Czy poprostu pojechać na warsztat i mieć problem z głowy ?
Lubię i interesuję się "dłubaniem" i chciałbym spróbować z Waszą pomocą coś zdziałać, choć jestem laikiem a nie mechanikiem .

Pozdrawiam !

Avatar użytkownika
 
Posty: 6663
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 30 maja 2018, o 07:37

NO przecież jak masz pękniete króćce to kup nowe bo na lepiszczach nie pojedziesz za daleko..., poza tym jak coś się dzieje z tymi motocyklami to moduł zapłonowy pada no i niestety, trzeba kupić, na forum zamawiam ignitechy...

przy okazji jak jesteś mało warsztatowy, to łańcuch rozrządu sobie sprawdzałeś czy wszystko ok? Śrubę naciągową popuszczasz? Jak dlugo już nim jeździsz nie zaglądawszy do rozrządu? To takie kontrolne pytania żeby motek nie pojechał zamiast do mechanika to na cmentarz...

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 31 maja 2018, o 00:24

Moduły sprawne, wymieniłem w zeszłym roku jeden jak nie było iskry . Rozrządu nie sprawdzałem, bo moja wiedza/czynności niestety sprowadzają się raczej do kosmetyki itp. z małymi usterkami . Brakuje mi obszernej wiedzy warsztatowej u podstaw . Dziękuję za wskazówkę - zajmę się tym .
Co do krućców, to czy będzie tam jakaś uszczelka od strony głowicy ? W sklepach sprzedają bez uszczel.
Pozdrawiam!

Avatar użytkownika
 
Posty: 6663
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 31 maja 2018, o 08:19

Jarson napisał(a):ozrządu nie sprawdzałem, bo moja wiedza/czynności niestety sprowadzają się raczej do kosmetyki itp. z małymi usterkami . Brakuje mi obszernej wiedzy warsztatowej u podstaw .


chlopie nie rób sobie żartów, rozpisgasz silnik i będzie koniec zabawy... ja bym już nie jeździł, co to za motocykl dokładnie? to jest GL czy CX? Jaki model napinacza rozrzadu, automatyczny czy na śrubie?

Jarson napisał(a):Co do krućców, to czy będzie tam jakaś uszczelka od strony głowicy ? W sklepach sprzedają bez uszczel.
Pozdrawiam!


Jaki model motocykla żebyś nie wkopał, mówisz że masz dwa moduły a takie były najczęśćiej w EURO oraz w GL, do tych motocykli nie kupisz kupczych zamienników.

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 2 cze 2018, o 10:23

Cześć,
To CX500 standard/klasyczny . Króćce ssące można kupić po ok. 170zł. Sztuka - To te pomiędzy głowicą, a gaźnikiem . No i nie wiem czy z uszczelką o ile tam jest nie będzie kłopot .
Na rozrządzie się nie znam, ale mam książkę serwisową niestety po angielsku co utrudnia robotę i jest w niej opisany luz łańcuszka optymalny z dokładnością co do mm. Naciąga, czy popuszcza się go jakimś kluczem, więc pewnie na śrubę .
No i jeszcze pozostanie mi sprawa uszczelki na tą pokrywę przednią by to potem zamknąć szczelnie, a mam już malutki wyciek odkąd kupiłem motocykl . Te śrubki szóstki na klucz 8 co są w koło z jaką mocą dokręcać, pytam by nie zerwać łba przy dokręcaniu małą grzechotką.
No i ostatnie - chciałbym wymienić za jednym razem oring linki sprzęgła spod pokrywy 12x18x3 i tu mam pytanko czy musi być oryginalny z salonu hondy ? Czy to zwykły standard i każdy zamiennik pasuje ?
Pozdrawiam !

Avatar użytkownika
 
Posty: 6663
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 2 cze 2018, o 15:55

Po uszczelki możesz się zgłosić do mnie, tam do sprzęgła będzie potrzebował uszczelki z zestawu turmax, to nie jest oring. Też posiadam...

Co do łańcucha nie istotna jest śruba, ważny jest stan naciągnu, na 99% motocykli z drugiej ręki łańcuch wyciera silnik bo jest już wyciągnięty:
Obrazek

W tym wypadku luzowanie sruby już nie pomoże, należy sprawdzić stan naciągu łańcucha i jeśli jest zużyty to wymienić. CXy mają 40 lat, nie można jeździć nimi bez odpowiedniego serwisu w nieskończoność... a rynek i ludzie zachowują się tak jakby kupując starą honde kupowali co najmniej nowy motocykl. Ja tobie pisze o jednym ty o drugim... sprawdź naciąg na lusterko, jeśli chcesz wyśle tobie link do filmu gdzie masz patrzeć...

 
Posty: 1388
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez jerry » 2 cze 2018, o 17:25

Szopen a dałoby się gdzieś zamieścić przepis na naciąganie łańcucha?
Tak po polsku. Bo z ciekawości usiłowałem doczytać w Hayesie jak aię to robi ale przypominało mi to opis szamańskiego tańca do przywołania deszcze. Ustawić wał na jakiś znak, popuścić śrubke, pokręcić o ileś tam silnikem w którąś strone, potem chyba pokręcić w drugą ....

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 2 cze 2018, o 18:11

Dzięki Szopen, dzięki za wytłumaczenie . Chciałbym zdobyć choć odrobinę "mechanauki" i drobne naprawy samemu ogarniać, ale to dla mnie wysokie szczyty, a jakże pasjonujące . Na zimę przekaże ją mechanikowi, na głębokie regulacje i wymianę łańcuszka rozrządu .
Uszczelki kupię - szczegóły dogadamy na pw.
Ta uszczelka sprzęgła pod pokrywą jest bez sprężynki jak przeczytałem w twoim wątku z uszczelkami ? Tą też kupię skoro masz na stanie .

Pozdrawiam!

Avatar użytkownika
 
Posty: 6663
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 10 cze 2018, o 21:05

wiecie co.. troche tracę cierpliwość do ludzi...

a taka sytuacja... kolega jarson się odezwał w sprawie tam uszczelek. Jest przecież jasne jak słońce że do roboty przy jego silniku... a jeszcze pomijając... czy ktoś na tym forum jeszcze wierzy że w używanym CXie kupionym z ogłoszenia mimo zapewnień sprzedawców nie trzeba zajrzeć do silnika rozrządu itp???? Napiszcie koledze bo dziwnie się zachowuje szczególnie że sam mówi że dzięki bo nie za bardzo z mechaniką więc trzeba go nakierowywać.. no ok........ ale wracając, tu koledze napisałem co i jak, co wiąże się z czym, no przedstawiłem tą oferte a dostaje odpowiedź.... że uszczelki kupi ale musi zdecydować które... aha....

To tak jakby mechanik mi powiedział.. panie... cały układ hamulcowy masz pan wyjebany, trzeba zmienić tarcze koszt 400 zl, klocki 200 zł, tłoczki i uszczelki zregenerować.... na to ja powiedziałbym mechanikowi.. Panie ja jeszcze się zastanowię co mam kupić i zrobić.... mechanik odpowiada, dzięki idź gdzie indziej....

no ja tak odpowiedziałem i tego się będę trzymał bo tracę zupełnie cierpliwość.... niemniej jednak Jarsonowi poleciłem sprawdzić dokładnie rozrząd i zajrzeć w tył silnika oraz przód, a chcąc zajrzeć wszędzie będzie musiał i tak zakupić bez wyboru wszystko... niech robi co chce...

Co nie zmienia postaci rzeczy że drodzy CXowicze.... szczerze wymiękam powiem wam i ręce mi opadają.... i jestem przed skrajną granicą po przekroczeniu której chyba zacznę nazywać głupotę ludzką po imieniu i wpie*** ludziom bany.... nie wytrzymie...

PS... ufff dzisiaj mnie CXa furgonem przewrócili na parkingu może dlatego jakoś bardziej nerwowy...

 
Posty: 348
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez sirturek » 10 cze 2018, o 22:29

A sprzęgło dobre?

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość