przez szopen » 12 lip 2018, o 19:22
słuchaj po kolei sprawdzenie osiowań
1. Przygotuj sobie pistolet do przedmuchiwania
2. klucz pneumatyczny z nasadką m14
3. Odkręć kape głowicy 2x m10
4. Osiowanie sprawdzamy zawsze te przeciwne do strony po której głowica jest zasilana w olej - ponieważ te dostają oleju mniej i sie zużywają bardziej więc
4a. Musisz odkręcić od głowicy kolanko oraz rurkę chłodniczą ponieważ jest to strona przeciwległa do dyszy olejowej głowcy
5. przygotuj pistolet do przedmuchiwania i szmatę chyba że lubisz w twarz
6. Przygotuj sobie bolec/kołek którym wystukasz osiowanie górne dźwigienek zaworowych, coś np fi 8 mm i młotek.
6. Odkręć szpilkę górną głowcy po stronie kolanka chłodniczego, natychmiast ją wyciągnij, do otworu po szpilce włóż pistolet do przedmuchiwania okryj szmatą i walisz ostro aż wydmuchasz cały olej, rób to szybko, pozbądź się oleju który jest w szpilce.
7. Działaj od tego momentu sprawnie, weź kołek i wystukaj osiowanie pewnie TYLKO I WYŁĄCZNIE w stronę kolanka chłodniczego - w kierunku termostatu, nigdy w dół (zakładasz je od strony termostatu w dół)
8. Wyciągnij do końca osiowanie oraz dźwignie - uważaj na podkładkę spręzynową między oprawą osiowań a dźwignią.
9. Zakręć śrube głowicy na 30NM żeby docisnąć UPG.
10. Skontroluj stan osiowania, jak mocno jest wyżarte oraz łożyska w dźwigniach czy nie są wyjubkane, jeśli jest wszystko OK to nasmaruj olejem, złóż z powrotem, szpilkę nasmaruj smarem mos2 zbełtanym z olejem, łeb szlipki też nasmaruj, zakręć na 60NM.
Jeżeli osiowania wymagają wymiany to wówczas będziesz musiał te czynności powtórzyć dla każdego osiowania oddzielnie jeśli zdecydujesz się na ich wymianę, nie możesz mieć poluzowanych dwóch szpilek głowicy na raz, pracując "po jednej szpilce" i wydmuchując olej nic się nie stanie, jeśli nie wydmuchasz oleju to zacznie on wypływać między uszczelką, to nie znaczy że nie będzie szczelnie jak dokręcisz, ale lepiej wydmuchać wtedy nic się pod uszczelkę nie dostanie.