Piterrrrr napisał(a):Jako, że silnik zdjęty z ramy i jest na stole to zacznę pytania od pompy wody właśnie.
1. gwint jest normalny, odkręcasz w lewo
2. nawet zablokować wentylator ręką, zakręcasz na 10NM na średni klej. Pod spodem jest miedziana podkładka, nie zgub.. jeśli chcesz użyć starej to... należałoby ją rozhartować. Pewnie wiesz że miedź twardnieje w procesie zginania, rozginania. Żeby przywrócić miękkość podkładki należy... podgrzać ją delikatnie palnikiem na gaz od zapalniczek, następnie zanurzyć w wodzie... nabierze z powrotem miękkości i będzie można ją ponownie użyć. Weź inną starą miedzianą podkładkę i sobie popróbuj, wyczujesz temperatury, jak nie masz to kup, powyginaj kilka razy zobaczysz zacznie robić się twarda, później ją odpuść żebyś tej ori nie zniszczył jeśli nie masz nowej i nie masz wprawy. Nie ciągnij na hama za wirnik bo potrafi się urwać cały wieloklin. Zrób to tak.. odkręć nakrętke, napsikaj na wieloklin wd40.. próbuj ręką ściągnąc jeśli nie idzie to.. zakręć ponownie nakrętkę ale zostaw ok 1 mm luzu przed wirnikiem. Weź dwa płaskie śrubokręty, zabezpiecz ranty powierzchni dekla, dwoma śrubokrętami podważ wirnik ale bardzo delikatnie z czuciem. Podczas gdy ty będziesz podważał, inna osoba niech stuka delikatnie w nakrętkę. Wirnik odskoczy...., ale nigdzie nie poleci bo zatrzyma go nakrętka. wszystko delikatnie!
3. Uczelniacz - zajrzyj w dział moje naprawy, temat zamienniki/uszczelniacze. Uszczelniacz jest w zestawie tourmax, będziesz potrzebował zestawu dla tego simeringa bo jest nietypowy bo ma kołnierz, za który zakładasz osłonę gumową kardana - tam jest wszystko napisane. Można też inaczej zrobić, kupić normalny simering, wyciąć kołnierz ze starego i przykleić go do nowego simering na jakiś klej do gumy typu kropelka.