na pewno będziesz musiał zmienić dyszowanie, ja osobiście odradzam bo w CXie jest wydech pojemnościowy, już do CXa bez filtra powietrza na stożkach trzeba założyć dysze główne 90/120...
Wszelkie zmiany w wydechu to dyszowanie, na jakich Jaca dysza jeździsz? jeśli nic nie zmieniałeś to raczej poskutkuje to stratą mocy... tzn o mocy to może ja się nie będę wypowiadał
Tu jest napisane więcej i utrata mocy potwierdzona bez Hboxa
http://cx500forum.com/forum/cx-customiz ... h-box.htmlEDIT:
w temacie się wypowiada dość mądry człowiek o wydechach, zwraca na jedną rzecz uwagę
w kolektorze oryginalnym, honda nawet uwzględniła korekcję różnicy długości rurek w wewnątrz, którą powoduje promień gięcia. Rurka po lewej stronie jest krótsza niż z prawej, to obrazuje, że jakby nie było ten wydech jest dość dokładny...
Teraz po co ponoć jest to tak zaprojektowane.... a no po to... że jeśli jeden cylinder jest na wydechu, a wiadomo - w układzie rozrządu na krzywkach zawsze pojawia się zjawisko "nakładania się otwarcia zaworów" - (kąt przekrycia zaworów), jak długo to nakładanie się trwa zależy tylko od producenta (budowa wałka rozrządu), w każdym bądź razie w każdym silniku spalinowym to występuje, chodzi o to że jest to czas w którym obydwa zawory wydechowe i ssące są otwarte...
ale wracając do kolektora, więc po co jest to tak a nie inaczej zaprojektowane, a no po to, że kiedy jeden z cylindrów jest na wydechu i lecą sobie z jakąś energią spaliny z jednej z tych rurek, to na drugim cylindrze w tym momencie występuje właśnie to "nakładanie się zaworów"... długość kolanka wydechowego oraz tej rurki wydechowej jest dobrana w taki sposób, że spaliny kiedy wylatują już z którejś z tych rurek, to właśnie zgrywają się z momentem nakładanie się zaworów drugiego cylindra, który w tym momencie zaczyna ssanie, a kończy wydech... co się wtedy dzieje? ze względu na kontrukcje H boxa, powstanie na drugiej rurce wakum bo jej wyjście znajduje się za energią wylatujących spalin... i te wylatujące spalin zaczynają ssać..... i to wakum pomaga zasysać drugiemu cylindrowi mieszanke w czasie przekrycia się zaworów, ten H box jest dość ważny...
__________
na chłopski rozum to bedzie tak, masz to zdjęcie Hboxa.... weź wpuść powietrze pod dużym ciśnieniem do jednego z wejść kolektora (tam gdzie przypinasz kolanka).... a zobaczysz że na drugim wejściu pojawi się wakum.... efekt ssania będzie jeszcze mocniejszy, jeśli zatkasz wyjście po przekątnej do którego wpuszczasz powietrze.... bo wtedy powietrze się dobija od ściany, wraca... ma dłuższą drogę i jest ta rureczka po drodze.. wtedy następuje to zjawisko ssania.
Możesz się zapytać... ale po co mam zatykać to wyjście po przekątnej skoro w normalnych warunkach wydech jest tam i to jest otwarte... otóż.... nie jest otwarte, ponieważ tłumik ma komory, i znowuż jest tak obliczony, żeby sterować tak powietrzem, żeby ono "zatykało" przeciwległe wyjście....
więc i większe dyszowanie jest logiczne, pozbywając się Hboxa, usuwa się swego rodzaju "wspomaganie napełniania cylindrów" i musisz to wyrównoważyć dyszami...