Teraz jest 28 mar 2024, o 21:31

Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Dział poświęcony modyfikacjom, inwencjom twórczym, częściom akcesoryjnym.
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez orzech » 5 gru 2016, o 22:07


Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez szopen » 5 gru 2016, o 22:46

cosik słabo mu się ten wentylatorek kręci, ja mam założony z r6 i daje radę..

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez szopen » 12 maja 2017, o 13:31

jerry rzucaj mi przełącznikami termicznymi... takimi bez potrzeby przekaźnika.... vw polonez ford..... o temperaturze załączania jak w oryginale, musze u Macieja przejść na elektryczny...

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez jerry » 12 maja 2017, o 15:19

na szybkiego to wczesny polonez. najtaniej i najsprawniej. w zasadzie nie padały. to co kupowałem żeby podmienić w cx bez kombinacji jakoś nigdy nie działało do końca jak należy...

ps.jakby co to też sie pisze na przelotke :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez szopen » 12 maja 2017, o 19:36

ja nie wiem z czego mam u siebie w euro ale to chyba polonez...

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez jerry » 12 maja 2017, o 20:20

Bedziesz robił dziure w chłodnicy i wspawywał gwint ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez szopen » 12 maja 2017, o 20:41

nie, raczej chciałbym zamontować w śrubie spustowej...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez szopen » 16 maja 2017, o 18:35

Dobra więc pierwszy etap.... modyfikacja według mnie....

Jest to wentylator z R6, idealnie nadaje się do CX bo praktycznie taki jak wam przyjdzie to macie wszystko żeby go zamontować. Fabrycznie wygląda tak:

Obrazek

Jak widzicie na zdjęciu wentylatorek ma 4 pary mocowań, te pionowe odcinamy od razu - będą nam potrzebne. Usuwamy też ten półksiężyc - siedzio on na 3 blaszkach przypunktowanych do obudowy, na tym zdjęciu widać odcięte uszy no i ten półksiężyc:

Obrazek

Obrazek

następnie przerabiamy mocowanie dolne, pozbywamy się szlifierką rantów a następnie wyginamy o 90stopni w odpowiednim miejscu tak żeby nam ładnie spasowało:

Obrazek

Ten uchwyt na razie tak zostanie, będzie dłuższy ale przyda się później do łapania masy przy spawaniu uszek. Co dalej...

Jak już sobie poradzimy z powyższym to musimy zgradować ostry rant obudowy wentylatora i zarzucić uszczelkę krawędziową - u mnie tą role spełnia szlauf silikonowy fi 6mm przecięty na pół wzdłuż - idealnie się do tego nadaje.
Obrazek

Jak już mamy to wtedy kładziemy sobie chłodnicę na podłogę czy gdzieś, a w środek ląduje wentylator, umieszczamy go mniej więcej po środku:
Obrazek

Teraz co dalej... dolne mocowanie (te pod kątem 90 stopni) nawiercamy i sobie przykręcamy śrubką m6 albo m5. Następnie gniemy uszka w kąt 90 stopni i kładziemy sobie wszystko tak żeby przygotować albo do wiercenia albo tak jak w moim przypadku do spawania tigiem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Łapiemy sobie uszko klemsą i jedziemy, migiem nie proponuje żeby nie przypalić chłodnicy, gotowe:
Obrazek

To samo robimy z uchwytem po drugiej stronie. Oczywiście ja wyciągnałem wentylator i spawnąłem po dwóch stronach. POzostaje jedynie zaznaczyć sobie gdzie wychodzą otwory i przewiercić oryginalną osłonę wentylatora:

Finito, wyszło nawet w centrum i równo
Obrazek

PO spawaniu trzeba sobie spraynąć i wentylator siedzi. Wszelkie śruby chowają się pod uchwytami silnika także wizualnie nawet nie widać ze coś jest zamontowane, jutro przyjdzie kolej na czujnik wentylatora bo jeszcze nie byłem na sklepie nie szukałem nic odpowiedniego.

_____________________________________________________
Jak można to obejść jak się ma dwie lewe ręce, brak narzędzi czy dzieci/praca czy tam inne i nie ma czasu.. można kupić wentylator cienki (podróba SPALa) i do tego zestaw montażowy przez żeberka chłodnicy, np, coś takiego
http://allegro.pl/cienki-wentylator-7-t ... 80522.html

Patrzeć czy jest tłoczący czy ssący, potrzebujemy ssaka... następnie kupujecie ten zestaw do montażu przez żeberka:
http://allegro.pl/zestaw-montazowy-went ... 06804.html

http://allegro.pl/zestaw-montazowy-went ... 95586.html

Chwila moment i gotowe...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez Carlo » 16 maja 2017, o 20:11

Ten sposób
Jak można to obejść jak się ma dwie lewe ręce, brak narzędzi czy dzieci/praca czy tam inne i nie ma czasu..
to może jako półśrodek/ doraźna naprawa.
Choć ponoć jazda na CXie jest właśnie doraźna, to i może sposób przystający do użytkowania.
Właściciele spawarek - ręka do góry!
Można też zanitować jak kto ma czym.
PS
Czy komuś coś mówi wydajność wyrażona w stopach3 na minutę? W ogóle to jaka powinna być wydajność wentyla?
Przeróbka na elektryka z czujnikiem to fajna sprawa. Dla motura same plusy.
PS
W sumie niezły ten sposób, moje wątpliwości budzi mocowanie przez żeberka.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

Post przez szopen » 16 maja 2017, o 20:19

dobrze żę pytasz o CFM

widzisz.. niby ten z R6 taki malutki ale robi robotę bo w upale w mieście jak załączy to wskazówka leci momentalnie w dół także o tego się nie boje... jeśli chodzi o te cienkie to ludzie w autach z turbo z różnym efektem stosują, słyszałem o przypadkach że nie dał rady... czasami mnie to śmieszy że kolesie w ogóle to zakładają bo skoro fabryczny potrafi mieć 500W i nie daje rady, to założenie nawet dwóch tych cienkich (80W) nie da rady schłodzić auta nawet jeśli się walczy o miejsce... to są podróby też.. wydaje mi się że w CXie się spiszą, do auta trzeba bulić i kupować SPALa, a jak ciebie stać to kup spala...

Ja zmierze amperomierzem ten z r6 to będziesz wiedział coś więcej...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje oraz części akcesoryjne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości