Teraz jest 13 lis 2018, o 07:43

GL 500 Puzzle

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 6583
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez szopen » 28 wrz 2017, o 19:48

nie montowałem więc nie wiem, ale na google pojawiają się takie co niby na oko pasują... nie wiem... to podobnie będzie z gl1100 tam też comstary

na oko to wydaje się to
http://www.ebay.com/itm/BRAKE-DISC-1979 ... 0443146613
ale czy gość nie pomylił motocykli ja nie wiem...

Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 04:58
Lokalizacja: Kielce
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez MudMac » 28 wrz 2017, o 20:15

Byłem dziś warsztacie z którego zabrano moją hondę. Udało mi się odzyskać trochę gratów do motocykla a w tym zaciski (dwutłoczkowe), pompę 5/8 i drugą tarczę. Kupiłem na szrocie również koło z tarczami za parę groszy. Tarcze mają średnice około 276mm.

Avatar użytkownika
 
Posty: 6583
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez szopen » 28 wrz 2017, o 20:59

więc do tych tarcz będziesz potrzebował adapterów z gl650, lub je masz... byłbyś naprawdę mega szczęściarzem.. to jest biały kruk... za jeden zacisk w niemczech z maciejem zapłaciliśmy 80eu, a drugi był tu na allegro za 50 zł... i tak się opłacało...

Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 04:58
Lokalizacja: Kielce
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez MudMac » 12 lip 2018, o 11:48

Nadszedł czas i na Hondę ..... wyjąłem nabój i rozbebeszyłem wstępnie ...

Obrazek

Tu zbliżenie na napinacz ..... nie umiem sam ocenić w jakim jest stanie więc proszę o komentarz ....

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 6583
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez szopen » 12 lip 2018, o 12:38

Napinacz calkowicie do dupy. Sprawdz osiowania rozrzadu

Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 04:58
Lokalizacja: Kielce
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez MudMac » 12 lip 2018, o 14:12

Osiowania rozrządu ... czyli rozumiem, że mam sprawdzić czy wałek nie ma luzu promieniowego ... tak?
Jak dokonać tych pomiarów i jakie są dopuszczalne wartości ?
Co do napinacza .... co byś doradził w obecnej sytuacji? Wymiana samego łańcucha? Z tego co pamiętam ślizgów nie dostanę ....

Online
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez jerry » 12 lip 2018, o 16:11

szopen napisał(a):Napinacz calkowicie do dupy. Sprawdz osiowania rozrzadu

napinacz czy łańcuch?

Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 04:58
Lokalizacja: Kielce
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez MudMac » 12 lip 2018, o 16:36

Zdaje się, że to skrót myślowy ... napinacz jest ok ... tylko w pozycji do dupy ... w sensie otwarty całkiem.

Avatar użytkownika
 
Posty: 6583
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez szopen » 12 lip 2018, o 19:22

słuchaj po kolei sprawdzenie osiowań

1. Przygotuj sobie pistolet do przedmuchiwania
2. klucz pneumatyczny z nasadką m14
3. Odkręć kape głowicy 2x m10
4. Osiowanie sprawdzamy zawsze te przeciwne do strony po której głowica jest zasilana w olej - ponieważ te dostają oleju mniej i sie zużywają bardziej więc
4a. Musisz odkręcić od głowicy kolanko oraz rurkę chłodniczą ponieważ jest to strona przeciwległa do dyszy olejowej głowcy
5. przygotuj pistolet do przedmuchiwania i szmatę chyba że lubisz w twarz
6. Przygotuj sobie bolec/kołek którym wystukasz osiowanie górne dźwigienek zaworowych, coś np fi 8 mm i młotek.
6. Odkręć szpilkę górną głowcy po stronie kolanka chłodniczego, natychmiast ją wyciągnij, do otworu po szpilce włóż pistolet do przedmuchiwania okryj szmatą i walisz ostro aż wydmuchasz cały olej, rób to szybko, pozbądź się oleju który jest w szpilce.
7. Działaj od tego momentu sprawnie, weź kołek i wystukaj osiowanie pewnie TYLKO I WYŁĄCZNIE w stronę kolanka chłodniczego - w kierunku termostatu, nigdy w dół (zakładasz je od strony termostatu w dół)
8. Wyciągnij do końca osiowanie oraz dźwignie - uważaj na podkładkę spręzynową między oprawą osiowań a dźwignią.
9. Zakręć śrube głowicy na 30NM żeby docisnąć UPG.

10. Skontroluj stan osiowania, jak mocno jest wyżarte oraz łożyska w dźwigniach czy nie są wyjubkane, jeśli jest wszystko OK to nasmaruj olejem, złóż z powrotem, szpilkę nasmaruj smarem mos2 zbełtanym z olejem, łeb szlipki też nasmaruj, zakręć na 60NM.

Jeżeli osiowania wymagają wymiany to wówczas będziesz musiał te czynności powtórzyć dla każdego osiowania oddzielnie jeśli zdecydujesz się na ich wymianę, nie możesz mieć poluzowanych dwóch szpilek głowicy na raz, pracując "po jednej szpilce" i wydmuchując olej nic się nie stanie, jeśli nie wydmuchasz oleju to zacznie on wypływać między uszczelką, to nie znaczy że nie będzie szczelnie jak dokręcisz, ale lepiej wydmuchać wtedy nic się pod uszczelkę nie dostanie.

Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 04:58
Lokalizacja: Kielce
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: GL 500 Puzzle

Post przez MudMac » 13 lip 2018, o 09:13

Dzięki szopen za obszerną instrukcję.
Obawiam się, że muszę zdjąć głowice bo jest rdza na zaworach. Pomierze owalizacje przy okazji ... mam nadzieję, że cylindrów nie zeżarło.
Jakie uszczelki kupić pod głowice? Athena bedzie OK?
Z tym rozrządem jeszcze .... sam łańcuch wymienić czy napinacz też muszę? Gdzie to kupić ?
Jak to jest z tymi rocznikami ? W papierach ma 84 a wszystkie katalogi w przypadku gl500 podają roczniki od 81 do 83.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości